Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

max hester på Golf 2?


IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg begynner å bli rimelig oppgitt over alle disse postene om "hvor mye hester kan jeg få i min bil?". Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, og det er klin umulig å spå et eventuelt effektuttak. Legger man 1 million kroner i motoren din, får man selvfølgelig et større uttak enn når man bruker 50 000. Trimming er uansett dyrt.

 

En mye bedre løsning (i mine øyne) er å fastslå et budsjett, og heller finne deler innenfor gitte rammer. Jeg regner med at du ikke har midler eller kunnskap til å bygge en værstingmaskin, så om noen andre skal bygge maskinen for deg, kan du gange prisen med 3.

 

Det beste i denne bilen er nok(som tidligere nevnt) å bytte motor. VR6 er et ypperlig valg. Husk å oppgradere bremser og understell i samme slengen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hvor mye vil det koste å skifte til vr6 motor da?

6874959[/snapback]

 

er ikkje heilt sikker på kor masse ein vr6 motor koster. men du kan jo ringe rundt å høre me bil opphoggere å se om noen har en motor stående...

men du bør seriøst få bremser fra ein vr6 og....bremsene på ein golf 2 1,8 e ikkje nåkk når du har ein vr6 motor.

da blir jo 84hk meir enn org. å da e kjekt å klara å stoppa:D

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Ikke meningen å virke syrlig, hvis det er slik du har oppfattet det. Poenget jeg vil frem til er at dette er noe du bør tenke godt i gjennom. Siden du vinker i retning av at du skal sette bort arbeidet til andre, blir det enda verre. Anbefaler deg å kjøpe en bil som allerede er VR6, evt. ombygd til VR6.

 

Det er ikke bare å hive den nedi...

Lenke til kommentar
Hva gjør man egentlig med godkjenning og slikt ved bytting av motor? Må man f.eks. betale en hk og volum avgift??

6876424[/snapback]

er ikkje sikker på det me hk avgift...

men du må nåk forsterka bilen litt å få understell, store nok bremser å diverse. eg egentli ikkje heil sikker på ka så må te men eg vil tru da e nåke i den rettning...

min e ikkje godkjent... :blush: men ska bli... :D

har ikkje kommt så langt endo.....må nok oppgradere bremsene enda meir.. :innocent: å diverse forsterkninger :hmm:

Lenke til kommentar

Som jarbra, har bilen rullet 10 år på norske skilter, så trengs ikke Tollvesenet inkluderes i ombyggingen, men det er vel ikke så lett å få en Golf 2 godkjent ombygd til VR6 siden disse aldri har vært levert med VR6-motor (eller surrer jeg nå?)..

 

Men har man papirer på hva som må byttes for at bilen skal tåle påkjenningen, så skal det vel ikke være noe problem å få det godkjent..

Lenke til kommentar
Så hvis man importerer en f.eks. 94 modell. og vil gjøre noe med denne. Så må man altså vente 10 år?

6882420[/snapback]

Om man vil gjøre det gratis (slippe engangsavgift), så må man det, ja.

Men man kan jo bygge om etter en uke, men da er ikke bruksfradraget noe som helst, og da blir det dyrt. Jo lenger man venter, jo mindre må man betale, til man kommer til 10 år, da er det gratis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...