Gå til innhold

Hvorfor passer ikke mitt skjermkort?

Sgusdal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for svarene.

TNT2 kortet er ikke pci. Det er godt mulig at det er ett agp pro kort. (visste ikke det fanntest flere typer) sokkelen er delt i to, og den ene delen er dobbelt så lang som den andre.

På mitt Rage Fury kort, er sokkelen delt i ca. tre like deler.

Hva er da pro, og hva er ikke pro?

Lenke til kommentar

Nei, fant det ut ganske nylig at det har vært ute 2 forskjellige AGP porter. Hadde et geforce 2 MX skjermkort (rimelig nytt) men fikk problemer i win XP så tenkte jeg skulle bytte til mitt gamle voodoo 3000 med 16 mb ram og tv out. Men omtrent som på rammen, der det er satt inn spor for at du ikke skal kunne klare å sette den inn feil vei var det gjort om i AGP porten. Derfor. Det finnes 2 forskjellige. (egentlig 3 hvis du regner med agp pro, men den er kompitabel med den nye agp slotten.

melbamix

Lenke til kommentar

Du har mange typer AGP porter. AGP 3.0 Volt porter som er av den elste typen. AGP 1.5 Volt som er den vi bruker nå. AGP universal som passer med 1.5 Volt og 3.0 Volt.

Også AGP Pro som har i hensikt å skaffe mer strøm til skjermkortet.

Jeg husker ikke helt 100% sikkert på hvordan man ser forskjell, men det er noen sperrer som gjør at kortet ikke vil ned. universal har ingen sperrer.

Lenke til kommentar

til AMD-King!

Agb tilkoblingen på Ati hovedkortet er delt i to deler. En stor del til venstre, og en mindre til høyre. TNT2 kortet`s sokkel er også delt i to deler, men de er omvendt. Kortet jeg har idag er delt i tre deler, og passer derfor utmerket.

Lenke til kommentar

Ok, da er det et 1.5 Volt mot 3 Volt problem. Alle nye hovedkort har i dag minst 1.5 Volt visst ikke AGP Pro 1.5 Volt. Her er mer info om AGP. Det er visst 6 forskjellige AGP porter :razz:

Her er mer info!

http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...ikkort/agp.shtm

Det går nok fint med GF4 kortet.

En ting til, dette med Volt og slik er noe man ikke bør stresse så mye om. Visst du bestiller en NY datamaskin i dag så passer skjermkortet 97 % sikkert (visst ikke det er PCI eller skjermkort AGP pro og hovedkort vanlig AGP).

Nå tenker jeg at du vet mer enn nok! Ha en hyggelig dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...