Sgusdal Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har idag ett ATI Rage Fury AGP skjermkort. I går skulle jeg sette i ett RIVA TNT2 AGP skjermkort, men det passet ikke? Skal ikke alle AGP kort være lik kobling på? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Du har AGP og AGP Pro. Agp Pro kortene har litt lenger "sokkel", men jeg tror ikke at et TNT2 kort har Pro sokkel så det må være noe annet. Kan du forklare litt mer hva som er problemet? Er ikke sokkelen like lang eller? Har du sammenlignet de to kortene? Lenke til kommentar
kvest Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Noen kort er litt "trange". Bare trøkk til skikkelig så sitter den nok på plass. Ikke det at jeg kan garantere noe da, og du ser jo om det ikke passer i det hele tatt :wink: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 sikker på at den ene ikke er pci? Jeg har rivatnt2 kort hjemme, og det er pci. Tror ikke jeg noen gang har sett ett med agp. Lenke til kommentar
Sgusdal Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 takk for svarene. TNT2 kortet er ikke pci. Det er godt mulig at det er ett agp pro kort. (visste ikke det fanntest flere typer) sokkelen er delt i to, og den ene delen er dobbelt så lang som den andre. På mitt Rage Fury kort, er sokkelen delt i ca. tre like deler. Hva er da pro, og hva er ikke pro? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det er ikke AGP Pro på TNT 2 eller ATi Fury kortet. Du ser lett om kortet passer i AGP Sloten eller ei. Hvis det ikke passer får du finne fram vinkelslipern Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Nei, fant det ut ganske nylig at det har vært ute 2 forskjellige AGP porter. Hadde et geforce 2 MX skjermkort (rimelig nytt) men fikk problemer i win XP så tenkte jeg skulle bytte til mitt gamle voodoo 3000 med 16 mb ram og tv out. Men omtrent som på rammen, der det er satt inn spor for at du ikke skal kunne klare å sette den inn feil vei var det gjort om i AGP porten. Derfor. Det finnes 2 forskjellige. (egentlig 3 hvis du regner med agp pro, men den er kompitabel med den nye agp slotten. melbamix Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Du har mange typer AGP porter. AGP 3.0 Volt porter som er av den elste typen. AGP 1.5 Volt som er den vi bruker nå. AGP universal som passer med 1.5 Volt og 3.0 Volt. Også AGP Pro som har i hensikt å skaffe mer strøm til skjermkortet. Jeg husker ikke helt 100% sikkert på hvordan man ser forskjell, men det er noen sperrer som gjør at kortet ikke vil ned. universal har ingen sperrer. Lenke til kommentar
Sgusdal Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 det er akkurat det samme problemet jeg har. Da vet jeg hvorfor det ikke virker:) Har nå bestillt ett Gforce4. Er det 100% sikkert at det vil passe? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Visst ATI kortet på selve AGP tilkoblingen var delt i tre like deler så passer det til alle typer AGP porter, vil jeg mene. Visst du sier hvilket hovedkort du har så blir det enklere å se om et GF4 ville ha passet. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 GF4 skal nok passe:) *bestilte akkurat selv, men d funka ikke! :/ * **vente må nytt** Lenke til kommentar
Sgusdal Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 til AMD-King! Agb tilkoblingen på Ati hovedkortet er delt i to deler. En stor del til venstre, og en mindre til høyre. TNT2 kortet`s sokkel er også delt i to deler, men de er omvendt. Kortet jeg har idag er delt i tre deler, og passer derfor utmerket. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ok, da er det et 1.5 Volt mot 3 Volt problem. Alle nye hovedkort har i dag minst 1.5 Volt visst ikke AGP Pro 1.5 Volt. Her er mer info om AGP. Det er visst 6 forskjellige AGP porter :razz: Her er mer info! http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...ikkort/agp.shtm Det går nok fint med GF4 kortet. En ting til, dette med Volt og slik er noe man ikke bør stresse så mye om. Visst du bestiller en NY datamaskin i dag så passer skjermkortet 97 % sikkert (visst ikke det er PCI eller skjermkort AGP pro og hovedkort vanlig AGP). Nå tenker jeg at du vet mer enn nok! Ha en hyggelig dag! Lenke til kommentar
Sgusdal Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Takk for all hjelp. No vet jeg at mitt hovedkort kun godtar 1,5V AGP, og er ikke universalt. Kortet jeg prøvde var ett 3,3V AGP. Derfor gikk det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå