F.torres Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jeg jeg fikk min nye pc i dag...og der står det ate jeg bare har 40 gb.. jeg kjøpte denne disken http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318471 den er egentlig på 320.. hva er det som har skjedd? og det stod ate det var dette navnet elns.. WD3200KS på pc min så det er ikke noe annen disk? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sjekk om drive size limiter jumperen ligger inne . Sjkk om hovedkortet ditt (kontrolleren) så store disker . Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 hvordan gjør jeg det det var noen andre som onkelen min kjente som bygde den jeg har dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323532 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hva slags hoved kort produsent/modell samt bios versjon er det ? Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 det er et abit ab9 hk... bios hvet jeg ikke ... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Vanlig feil. Er bare en jumper som er malplassert. Edit: Leser masse feil i dag. Så ikke med en gang at det var SATA. Men tipper det er en 32GB_clip-jumper på den et sted. Endret 15. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) hæ jeg kjønner ikke? disken er bare delt opp i en del og det er c. åssen får jeg sånn ate det er ca 300 gb eller sånn?? er det noe på selve harddisken eller noe i pc? åssen får jeg ordna det sånn ate jeg får 320 gb? Endret 15. september 2006 av stisse2k Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hva slags hoved kort produsent/modell samt bios versjon er det ? Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 her er en link til hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323532 jeg hvet ikke åssen bios det er... men vil heller ikke inn til og kødde. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Hvilken størrelse kommer harddisken opp med i BIOS? Får du full størrelse i BIOS så trenger du ikke tenke mer på BIOS eller selve harddisken. Da er det i Windows problemet ligger. Hvilken størrelse får du i diskbehandling? Det kan hende at det bare er 40GB som er partisjonert på den. Da kan du lage en partisjon til hvor du får brukt resten. Evt. så kan du utvide partisjonen med Partition Magic. Det er totalt ufarlig å rote rundt i BIOS så lenge du ikke lagrer. Hvis du går ut uten å lagre, eller bare resetter/slår av maskina vil ingen av endringene bli lagret. Endret 15. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 hæ jeg kjønner ikke? disken er bare delt opp i en del og det er c. åssen får jeg sånn ate det er ca 300 gb eller sånn?? er det noe på selve harddisken eller noe i pc? åssen får jeg ordna det sånn ate jeg får 320 gb? 6870979[/snapback] Flytt på jumper som begrenser størrelsen. Se beskrivelse på toppen av harddisken. Hvis dette er årsaken skal du se all info der. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 hvor får jeg åpna opp bios ... men hvis problemer ligger i windows hva ska jeg da? har windows xp pro Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Mest sansynlig så er ikke hele disken partisjonert. Da må du enten slette denne partisjonen og lage en ny, eller legge til en eller flere partisjoner til du har brukt hele harddisken. BIOS kommer du som regel inn i hvis du trykker DEL (delete) helt i begynnelsen når du slår på maskinen. Er du i tvil er det bare å trykke som en gal på DEL fra du slår på PC-en til du er inne i BIOS. Ofte står det "Press DEL to enter BIOS setup" eller lignende. Endret 15. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 ok men han dere som snakker om jumpere på harddisken er det selve disken eller det som man finner på pc? eller i ? altså i kabinettet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ok men han dere som snakker om jumpere på harddisken er det selve disken ellerdet som man finner på pc? eller i ? altså i kabinettet 6871142[/snapback] Som regel på selve harddisken. Men glem den nå. Jeg vet ikke en gang om det er jumpere på den. Sjekk i BIOS eller diskbehandling først og fremst. Kommer den opp som 320GB i BIOS så kan du bare glemme hovedkort, jumpere, BIOS osv. Da ligger hele problemet i windows. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ok men han dere som snakker om jumpere på harddisken er det selve disken ellerdet som man finner på pc? eller i ? altså i kabinettet 6871142[/snapback] Vi som snakker om jumpere snakker om jumpere som er plassert på selve harddisken og hvor beskrivelsen av jumpersettinger er dokumnetert på selve harddisken. Men sjekk for all del hva BIOS sier mht til størrelse og hva Disk Manager i Windows sier. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 jeg gikk inn i bios og der stod det ate disken var på 320gb... og i windows bare 40gb (nå 32gb) hva ska jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Diskbehandling ? disk size , eller er det partisjonen som er 40GB . Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 ja det kan godt hende... men åssen kommerj eg inn der du tok det bilde... og der stod det c disk og d disk jeg har bare en c åssen ordner jeg det? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Fordi disken ikke er partisjoner? Se hvor det står: disk0 disk1 disk2 etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå