Gå til innhold

Sapphire Radeon X1900XTX: PSU anbefaling

LarsEL

Anbefalte innlegg

Det går nok bra med 400watt, core 2 duo er veldig stømsparende iforhold til pentium d, så tror det går bra, 450watt er recomended for da er ati sikkere samma hva man ha elelrs i pc'en. eneste som skjer er at pc'en blir ustabil. hadde du hatt q-tek så hadde jeg sagt blankt nei selv på 600w :)

Kjør på, det går nok bra. selv på 1600x1200 med alt på fult :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går nok bra med 400watt, core 2 duo er veldig stømsparende iforhold til pentium d, så tror det går bra, 450watt er recomended for da er ati sikkere samma hva man ha elelrs i pc'en. eneste som skjer er at pc'en blir ustabil. hadde du hatt q-tek så hadde jeg sagt blankt nei selv på 600w :)

Kjør på, det går nok bra. selv på 1600x1200 med alt på fult :)

6871017[/snapback]

Har du noe underbygget grunnlag for å si dette om behov for x1900XTX eller gjetter du ..... (det er ikke det samme som x1900GT , langt derifra ..)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg klikket litt rundt på komplett.no og fant linken til kabinettet mitt hvor det også var link til info om strømforsyningen: HER Det står på tysk, men enhetene er de samme. Er det noen som klarer å se om den vil holde?

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar
Du må ikke regne med å finne et PCIe spor på det hovedkortet dell pc'n komer med ...

Det er 3 PCIe-spor på maskinen, et 1x, et 4x/8x og et 16x spor.. og ser på diverse forum på nett at folk har ingen problemer med å få plass til bl.a. x1900 i maskinene. Men vi får se. Den kommer med et x1300 PCIe-kort.. og man kunne velge et 512MB Nvidia GeForce 7900 GTX om man ville (men det ble for dyrt)

Single +12v rail PSU med mere enn 28 Ampere .

Den jeg anbefalte til LersEL vil være tilstrekkelig for et system med ett x1900xtx kort . Crossfire med to slike da må det andre kluter til .

6870772[/snapback]

Takk for anbefalingen.. er x1900xt, men forskjellen er vel liten på hva den krever av strøm.

Dette er hva det står hos Dell om strømforsyningen:

375 watts DC-strømforsyning

* Varmespredning: 1280 BTU/time

* Spenning: 90 til 135 V og 180 til 265 V ved 50/60 Hz

* Støttebatteri: 3- V CR2032 litium myntcellebatteri

Den skal jo kunne dra et geforce 7900 GTX.. er den så mye mer strømkrevende enn x1900xt?

Endret av kev
Lenke til kommentar
har prøvd 1900xtx på en 350W kvalitets psu. funket gull det..

ikke no ustabilt

lars

6873425[/snapback]

Med hva av tillegg ? , cpu/speed , disker , overklokking etc.

Som sagt før , betegnelsen "350W PSU" er ingen beskrivelse av hva den kan dra .

I LarsEL's tilfelle er det en split rail chieftek PSU med for dårlige sustained amps.

Og det er ikke sjangs i loppehavet at det går bra med x1900xtx i full 3dload

samt cpu i full load .

Foreslår at dere kikker på denne oppsummeringen.

http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354

Å gå imot alt av rekommendasjoner både fra produsenter og andre for så å oppleve problemer , da får man skylde seg selv .

Lenke til kommentar

Shuttle har et helt unikt power distribusjons design ,eget designet hovedkort og PSU og kan ikke sammenliknes med desktop pc'er/hovedkort med en standard butikk innkjøpt atx psu.

350W SilentX model, offering twin 17A 12V rails, but a maximum of 18A on 3.3V and 5V. The power is output to two Molex and three S-ATA plugs, making most drive configurations possible. Best of all, PCI-E power has been routed to just where you need it - right near the back end of the 16x PCI-E slot.

De har også ikke noen lav +12v current trip .

På single rail modellen med 16A/18A var det ikke noen trip før på 30A .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve en runde med standard psu fra Dell, ettersom Core 2 Duo er en lite strømkrevende CPU. Om det går greit, prøver jeg med overklokking - se om jeg får fremprovosert noe feil der.. og om det er tilfellet kjøper jeg PSUen syar2003 anbefalte.. er ikke verre problem enn det :)

Endret av kev
Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil den det.

6877406[/snapback]

nice nice. kjøper den på mandag da. de 1400 kr den koster (den er dyrere i min lokale forhandler men så slipper jeg å vente + fraktprisen) hadde jeg bare brukt på cola og kantinemat på skolen anyway :p

Lenke til kommentar
Når du først skal ut med så mye så hvorfor ikke en forten-Source Eclipson 700W ?

6877680[/snapback]

Jeg tror heller jeg går for Mist-PSUen min ettersom den har avtagbare kabler. Dessuten har ikke min lokale forhandler Forten/Source-PSUen og jeg gidder ikke å vente til onsdag/torsdag før jeg kan spille igjen. Jeg har jo heller ikke tenkt til å klokke eller ha SLI/crossfire så Mist-PSUen skal nok holde lenge.

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar

Har hatt min Dell Dimension 9200 med 375 watt PSU i over 12 timer nå.. Og har spilt F.E.A.R Combat i største oppløsning (1600x1200 eller lignende) i 4x .. og den har ikke reboota eller gjort noe som tyder på at ting er galt. Det er kanskje ikke spillet å teste med, men det er alt jeg tilgjengelig akkurat for øyeblikket.. :) Core 2 Duo krever vel mindre strøm enn jeg ventet..

Endret av kev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...