MyBigMouth Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har nå brukt Sony-a100 "en liten stund", som for så vidt er et kjempegodt kamera. Men jeg trenger litt ekstra ting. Tenkte meg da en ekstra blitz, bag, og makro linse. Skulle gjerne hatt dette så billig som mulig. Jeg har 2 objektiver fra før av, så dette må passe oppi. Makro linse er jeg litt usikk på, siden jeg vet ikke om kit objektiver fungerer fint, istedenfor. Kan noen si noe om dette? Blitz er egentlig greit nok. Trenger ikke noe dyrt noe, og det er også godt mulig jeg klarer meg fint med den innebygde. Jeg vet ikke hva dere mener.... Fyr! Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Finnes gode Minolta 50mm og 100mm makrolinser til et par-tre hundre dollar på eBay. Disse er i metallhus. Søk på www.dyxum.com for info om linser til KM-feste. Kit-linsen er ikke spesielt godt egnet til makro dessverre, selv om det er mulig. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Finnes gode Minolta 50mm og 100mm makrolinser til et par-tre hundre dollar på eBay. Disse er i metallhus. Søk på www.dyxum.com for info om linser til KM-feste. Kit-linsen er ikke spesielt godt egnet til makro dessverre, selv om det er mulig. 6871014[/snapback] Er dette til analoge kameraer? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Finnes gode Minolta 50mm og 100mm makrolinser til et par-tre hundre dollar på eBay. Disse er i metallhus. Søk på www.dyxum.com for info om linser til KM-feste. Kit-linsen er ikke spesielt godt egnet til makro dessverre, selv om det er mulig. 6871014[/snapback] Er dette til analoge kameraer? 6871052[/snapback] De passer til analoge kamera, og fungerer ypperlig med dSLR også. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ja, men nå er det vell et størrelses-forhold når det gjelder analoge objektiver og digitale? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ja, men nå er det vell et størrelses-forhold når det gjelder analoge objektiver og digitale? 6871140[/snapback] Hva mener du? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Er det ikke sånn at med et analogt objektiv, så vil ikke ccd sensoren klarer å "fatte" hele bildet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sensoren oppfatter ikke hele bildet, men det betyr bare at du får snevrere bildevinkel, og mindre vignettering og kantuskarphet. Det finnes ikke "analoge" og "digitale" objektiver. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Enten får du kjøpe deg et orginalt brukt makroobjektiv fra Minolta, eller bør du gå for enten Sigma 105mm eller Tamron 90mm. Sistnemte skal være helt utrolig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå