Sinnapels Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Heisann! har akuratt fått meg en soffa som har stått ute i friluft en god stund. De som hadde den tidligere har også veldig mange bikkjer. (de driver kennel) Og det lukter usedvanlig flaut av soffaen (Ikke hundepiss). Må luktes for å forståes. Har vasket trekka til putene, men lukta er der fordet. Noen ålreite tips å komme med noen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Vel. Du kan fjerne trekk, fyll, stropper m.m. og klorinvaske alle tredeler. hvis den har stått ute i friluft kan det ha gått råte i allle stoffdeler/skumgummi og annen fyllmasse. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Vel.Du kan fjerne trekk, fyll, stropper m.m. og klorinvaske alle tredeler. hvis den har stått ute i friluft kan det ha gått råte i allle stoffdeler/skumgummi og annen fyllmasse. 6870475[/snapback] Ett ålreit tips det. Men før jeg går så drastisk til verk, funker sånn exit spray eller hva det heter bra? Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Exit spray eller hva det heter fungerer omtrent like bra som vann. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Når lukt først setter seg, så skal det mye til for å fjerne den helt. Du må sannsynligvis fjerne/rense, som allerede har blitt nevnt, både trekk og fyll. Sannsyligvis vil det koste mer enn det smaker å fjerne lukt, fremfor å bare kjøpe en ny sofa. Endret 17. september 2006 av Wlffrsether Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Skal ikkje kaustisk soda (elns) fungere bra til å fjerne lukt? Lenke til kommentar
b00n Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kvitte deg med lukta ? kast den ut så kjøp ny Enkleste er ofte det beste! (Lenge leve Rema reklamer) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kvitte deg med lukta ? kast den ut så kjøp ny Enkleste er ofte det beste! (Lenge leve Rema reklamer) 7009629[/snapback] «Ei krone her og ei krone der» Sofa er ikkje billig, finn du ein på Fretex kan den lukte like ille. Lenke til kommentar
erimol Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Heisann! har akuratt fått meg en soffa som har stått ute i friluft en god stund. De som hadde den tidligere har også veldig mange bikkjer. (de driver kennel) Og det lukter usedvanlig flaut av soffaen (Ikke hundepiss). Må luktes for å forståes. Har vasket trekka til putene, men lukta er der fordet. Noen ålreite tips å komme med noen? 6870227[/snapback] Jeg har renset en sofa med tilsvarende problem som ditt. Søkte litt på nettet og fant et middel som heter Sweet Pea. Et middel som fjerner og dreper organisk materiale. Jeg vasket overflatene med det og brukte en engangssprøyte til å sprøyte stoffet inn i putene. All lukt forsvant Kjøpte 1 liter av dette middelet hos Safecare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå