Gå til innhold

Windows Vista RC1 hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg instalerte Windows Vista RC1 på pcen min...

Men fant ut det ikke var noe for meg..

Så jeg restarta pcen og trykket Alt + F10 (som er formateringsknappene)

Men nå hopper den bare over det og går rett til vista!

Bruker Acer eRecovery (systemgjennoprettingen ligger på D: partisjonen..)

Systemfilene fra gamle windows ligger der enda.

Plis hjelp meg... må skaffe windows xp tilbake!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen som har tenkt til å hjelpe??

6870670[/snapback]

skaff deg en cd med xp install på.. og bruk lisens-key'en som var med OEM versjon som er på pc'en din.. om du har en slik key noe sted da? ;)

da får du iaff formatert, evt sletta partisjonene som ligger på disken nå... :)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Det er ikke særlig smart å legge Vista Beta på samme partisjon som XP. Da blir det ingen lett sak å fjerne den. Som jeg og mange andre stadig nevner: Vista Beta bør ALLTID legges på en egen dedikert partisjon.

Jeg kjenner ikke helt til disse recovery greiene, men du kan prøve dette hvis du vil. Bare ikke skyld på meg hvis det ikke funker...

For å fjerne Vista boot manager legger du inn Vista DVD'en og starter et kommandovindu (Start-kjør-cmd)

Så skriver du "cd e:\boot" (hvis dvd stasjonen heter e:)

skriv deretter inn kommandoen: "bootsect /nt52 c:"

Det vil gi deg tilbake XP boot loader, og du vil antakelig kunne installere XP fra recovery partisjonen med tastekombinasjonen du nevnte i første post.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Den prosessen jeg nevner gjør bare at XP boot loader blir brukt. Vista har en annen boot loader, eller oppstartsprogram om du vil.

Jeg vet ikke helt hva som skjer hvis du har installert Vista på samme partisjon som XP, men det er verdt et forsøk hvis du tar sjansen.

Som sagt fraskriver jeg ethvert ansvar for hva som vil skje, men jeg bruker de kommandoene hver gang jeg skal fjerne en Vista instalasjon (som jeg selvsagt har på en separat partisjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...