Gå til innhold

Alt blir bare dyrere og dyrere ! [RAM]

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at spesielt ram blir dyrere og dyrere nå om dag'n og ejg skal nå innen 1uke kjøpe meg ny pc ...

Det jeg da lurer på er om det kommer til å forsette å stige eller om det kommer til å synke igjen ?

Åssen er det med de andre produktene ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder dette berre ram? Eit prishopp har me vært klar over, var fleire artiklar og emner på forumet om saken. Eg trur ikkje dette gjeld anna maskinvare, men du kan jo alltids ta ein tur innom prishistorikken i prisguiden og sjå. Grunnen til at RAM har gått opp i pris veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Har lagt merke til at spesielt ram blir dyrere og dyrere nå om dag'n og ejg skal nå innen 1uke kjøpe meg ny pc ...

Det jeg da lurer på er om det kommer til å forsette å stige eller om det kommer til å synke igjen ?

Åssen er det med de andre produktene ?

6870063[/snapback]

Ja ting blir bare dyrere å dyrere :D Det har gamlinger sagt i årevis.

Nok offtopic: Ram har i mange år drevet å gått opp og ned i pris pga etterspørsel og produksjon, men har jo blitt bevisst at mange av aktørene dreiv prissamarbeide for noen år siden.

Lenke til kommentar

Dette må være en gylden anledning til å sutre over ram prisene i '95. Jeg brukte 5400 (med porto) på 16 MB ram. Dette var brorbarten av det jeg tjente på sommerjobb det året. Men så ble jeg kongen i gata med 24 MB ram på 486-en, da.

(Så nei, alt blir ikke dyrere og dyrere)

Endret av stianj
Lenke til kommentar
Dette må være en gylden anledning til å sutre over ram prisene i '95. Jeg brukte 5400 (med porto) på 16 MB ram. Dette var brorbarten av det jeg tjente på sommerjobb det året. Men så ble jeg kongen i gata med 24 MB ram på 486-en, da.

(Så nei, alt blir ikke dyrere og dyrere)

6870576[/snapback]

Off-topic: Var ikke 486 utdatert allerede i 95 ? Mener jeg satt med en Pentium 60 mhz da.. (en annen sak var at en 4x CD-drenner jeg kjøpte i 95 kostet 4000+, men det var den kjappeste som fantes da)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Syte på prisen på RAM?! Det er jo nesten gratis nå for tiden! Hehe... Husker jeg kjøpte 512kB (ja, kilobyte!) ekstra til min Amiga 500 i 1987, tror jeg det var. Fikk god pris, betalte bare 1600,- Syntes jeg var heldig med det, dengang.

Gigabyte-prisen ville da blitt over 3.2 millioner... Så ikke klag! :D

(Senere kjøpte jeg også ekstern harddisk-modul, med 52MB harddisk og 2MB ekstra RAM, for 4500,- eller noe sånt. Men det var jo SCSI, da... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...