trrunde Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Vil sette opp samba slik at ved \\maskin så får de listet opp det som er delt, noe skal de ha tilgang til men på noen mapper må de logge på, hvordan må jeg sette opp smb.conf filen da? Har søkt men finner ingen som vil sette opp på samme måte Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har det ikke helt i hodet.. Men søk gjennom manualen etter "guest". Har aldri brukt dette selv. -C- Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Fått det til sånn delvis nå, bruker valid users=brukernavn og public=no så får jeg opp innlogginsboks på den ene mappen, men klarer ikke logge på, har kjørt smbpasswd -a brukernavn og smbpasswd -e brukernavn Lenke til kommentar
Palme Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 har du: guest ok = Yes i smb.conf? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Nei den har jeg ikke på den, skal prøve det når jeg kommer på laptopen, er den nødvendig også? Edit: virket ikke, her er hele smb.conf filen: [global] workgroup=Ikt load printers = yes printing = cups guest ok = yes null password = no [WWW] comment = Webserver mappe path=/home/trrunde/www valid users=trrunde public=no writable=yes [Musikk] path=/Musikk public=yes writable=no Endret 17. september 2006 av trrunde Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Her er et oppsett hvor du fjerner all sikkerhet, brukes kun på lukket nett: [global] workgroup = WORKGROUP netbios name = SERVER server string = SAMBA server security = share local master = yes os level = 35 [deling] comment = Delt mappe path = /delt/mappe public = yes browsable = yes writable = yes guest ok = yes Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Her er et oppsett hvor du fjerner all sikkerhet, brukes kun på lukket nett: [global] workgroup = WORKGROUP netbios name = SERVER server string = SAMBA server security = share local master = yes os level = 35 [deling] comment = Delt mappe path = /delt/mappe public = yes browsable = yes writable = yes guest ok = yes 6882603[/snapback] Jeg vil ikke fjerne all sikkerhet, jeg vil dele noen mapper slik at alle kan komme innpå, men noen vil jeg ha passord på for å komme innpå Lenke til kommentar
comicz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kunne [global] security = share og [share] guest ok = no username = leif, arne, igor only user = yes vært en løsning? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 du må ha med "map to guets = bad user" et sted i global's Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå