Gå til innhold

Nokia 6233 mot exchange server

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber i telebutikken i horten.

I dag hadde jeg en kunde som ikke akkurat var bli, rett og slett fordi jeg hadde påstått at Nokia 6233 støttet de fleste typer epost tilkoblinger. Derfor hadde kunde kjøpt denne telefonen.

Så hadde han tatt med denne til it sjefen sin som hadde konstanter at det ikke gikk. Men påstålig som jeg var så jeg at den gjorde det, men tok i mot telefonen for å være snill.

Det jeg lurer på er om noen kan bekrefte om den virker/ikke virker på exchange server?

Mente det gikk på vanllig pop3 og imap jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ihvertfall opplyse om at jeg har problemer med å bruke 6233 mot en IMAP server (med SSL). Når jeg prøver på det, får jeg ikke lastet den e-porst, men kommer til en skjerm hvor det står "synkroniserer med server" eller noe sånt og der henger den. Dette skjer på alle 6233 med versjon 3.70 firmware.. finner snart ut om det samme gjelder på 4.52. POP3 virker tilsynelatende OK.

cwn

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er både POP og IMAP deaktivert på exchange. Hvorvidt mobiltelefonen kan laste ned e-post fra en exchangeserver avhenger altså av om serveren har aktivert pop og imap (eller om telefonen har exchange støtte, noe hovedsaklig kun windows mobile har).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg jobber i telebutikken i horten.

I dag hadde jeg en kunde som ikke akkurat var bli, rett og slett fordi jeg hadde påstått at Nokia 6233 støttet de fleste typer epost tilkoblinger. Derfor hadde kunde kjøpt denne telefonen.

Så hadde han tatt med denne til it sjefen sin som hadde konstanter at det ikke gikk. Men påstålig som jeg var så jeg at den gjorde det, men tok i mot telefonen for å være snill.

Det jeg lurer på er om noen kan bekrefte om den virker/ikke virker på exchange server?

Mente det gikk på vanllig pop3 og imap jeg.

6869968[/snapback]

Nokia telefoner støtter ikke exchange i utgangspunktet. Exchange er et microsoft produkt som er ment for Outlook. du kan riktig nok få en mellomtjener som kan "oversette" til andre systemer, men da trenger du series60 OS på telefonen.

N6233 bruker series 40 OS som desverre ikke har støtte for verken dette eller syncML som kunne ha hjulpet deg litt på vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...