Gå til innhold

LaCie 500GB P3 USB2.0 Harddisk - Hva er i den?

bergie1

Anbefalte innlegg

Hei!

Har behov for mer lagringsplass hjemme, og vurderer i den forbindelsen om jeg skal kjøpe en ekstern disk eller en intern S-ATA. Nevnte LaCie 500GB P3 USB2.0 får jeg utrolig nok billigere enn billigste S-ATA disk jeg har kommet over.

Derfor lurer jeg på, hva slags disk er det egentlig i denne Lacie eksterne? Noen erfaringer med denne? Og ikke minst, er det kun en disk i den, eller er det to? IDE eller S-ATA?

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har behov for mer lagringsplass hjemme, og vurderer i den forbindelsen om jeg skal kjøpe en ekstern disk eller en intern S-ATA. Nevnte LaCie 500GB P3 USB2.0 får jeg utrolig nok billigere enn billigste S-ATA disk jeg har kommet over.

Derfor lurer jeg på, hva slags disk er det egentlig i denne Lacie eksterne? Noen erfaringer med denne? Og ikke minst, er det kun en disk i den, eller er det to? IDE eller S-ATA?

Andreas

6869946[/snapback]

Ikke helt sikker på om den disken består av 1 eller 2 interne disker, men de gamle 500 og 1TB lacieboksene var det to eller flere 250GB disker i internt. Og det var ide disker, men har jo ingenting å si om det er sata eller ide internt i kabinettet. Flaskehalsen er usb kontakten. Denne disken er jo også billig: 320 GB seagate, får jo 2 stk sånne for samme pris som den 500 GB saken.

Lenke til kommentar
Ikke helt sikker på om den disken består av 1 eller 2 interne disker, men de gamle 500 og 1TB lacieboksene var det to eller flere 250GB disker i internt. Og det var ide disker, men har jo ingenting å si om det er sata eller ide internt i kabinettet. Flaskehalsen er usb kontakten. Denne disken er jo også billig: 320 GB seagate, får jo 2 stk sånne for samme pris som den 500 GB saken.

6870234[/snapback]

Ikke så verst pris på den, men får Lacie 500gb disken for 1585 inkl frakt. Lurte på det med IDE/S-ATA litt med tanke på å ta disken ut av kabinettet og sette den internt i maskinen hvis jeg senere skulle ønske det, men det blir lite aktuelt hvis det er to disker.

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...