Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 med hosting på 3000 omdreininger


sveinse

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1987 Audi 80 1.8S hvor jeg sliter med at den hoster rundt 2000-3000 omdreininger på normal kjøring uten at man gir gass. Og hostingen forsvinner med choke eller man gir gass. Hostingen beskrives som at bilen "bremser" et lite øyeblikk. Det er ikke snakk om feiltenning eller eksplosjoner i eksosen. Gir man gass, er problemet borte.

 

Noen som har erfaringer?

 

Jeg har byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk. Jeg har testet med en annen coil uten resultat. Et verksted har justert CO, tomgang og fortenning, slik at dette skal være ok.

 

Bilen er en forgassermotor med type "Keinin" eller noe slikt. Vakumstyrt to-ports sak. Mekanisk bensinpumpe som leder til et overløpskammer over topplokket.

 

Siden den hoster på mer eller mindre bestemte turtall ville jeg gjette at det er forgasser relatert, så jeg skal ut og plukke den i fra hverandre. Jeg har sjekket etter for falskluft, og det ser ikke ut som det er det. Vakumsystemet ser også bra ut.

 

Et verksted mente at det kunne f.eks. være bensinpumpa (?!).

 

Hostingen forverres av fuktig vær. Kan det da være ising? Forvarmingsslangen fra over eksosmanifoilen er borte så bilen får kun kaldluft. Men det har vært sånn så lenge jeg har hatt bilen - og dette har ikke vært noe problem før nå.

 

Andre tips? Hall giver i fordeler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hvis du har skiftet plugger, justert tenning osv. kan det være forgasseren.

Det er tre "ledd" i en forgasser, en for tomgang, en for mellomgass og en for høyt turtall. Høres igrunn ut som om det kan være rusk i forgasseren din, prøv å blåse ut mellomgassleddet i forgasseren. Om det ikke løser det kan du prøve å bytte bensinpumpa, har sett flere på forumet her med noe lignenede problem der bensinpumpa har vært problemet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei! hadde lignende problem selv (tror jeg).. Føltes ut som det røkka litt et lite øyeblikk... I førsten var det spesielt i høyresvinger (i høy fart), deretter ble det oftere..

Vel, nå sliter jeg med å få bilen til å gå ordentlig.. Den går helt sinnsykt ujevnt, null kraft i motoren, et eller annet som er skikkelig galt, turtallstelleren hopper helt sinnsykt, unntatt på 3000o/min der den går jevnt. Gasser jeg på ytterligere, smeller det og turtallstelleren spretter mellom 2000 og 5000 o/min.. Audi 80 1.8S er visstnok noe ordentlig herk, spesielt forgasseren.

Og hva er vitsen med å gjemme svinghjulet bak alt mulig av deksler og viftereimer etc? :p

 

Hvordan går det med deg? Fått løst problemet? Funnet ut hva det var?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

ikke noe problem med disse bilene nei:)

jeg byttet forgasser membran, da den var ødelagt:P

bilen stoppet på lavt turtall, og gikk dårlig på 2-3000 r.p.m ...

var bare membran byttet den og bilen gikk fint:)

 

forresten, måtte ordne jordingen på forgasseren som går fra forgasseren og i toppen:P bare den laget et h**vete:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...