Gå til innhold

Valg av nytt skjermkort

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør velge X1900xt 256, da dette kortet er omtrent like raskt som 7950gt 512, til og med kanskje litt raskere. Det blir vertfall nevnt på siste siden i dette review at 7950gt: http://www.tweaktown.com/reviews/949/10/pa...ghts/index.html

Men hvis du har en litt svak strømforsyning i fra før av... så bruker nvidia sine

kort mindre strøm, og kan da bli et bedre alternativ hvis du slipper å kjøpe ny PSU.

Edit: Så på profilen din nå, og jeg tror den strømforsyningen du har fra før av desverre er for svak til alle de skjermkorta du har linket til... Så du bør sterkt vurdere en oppgradering der også. Noe rundt 500W er helt topp.

Hilsen

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

Japp den er nok for svak. Holder på raske sammen deler til en ny pc. Så PSU kommer ikke til å bli noe problem.

Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre når det kommer til støy og overklokkingspotensiale? Vet GT og GS klokker bra, hvordan er ATI-kortene?

Lenke til kommentar

Vel, den testen jeg linket til var av XFX sitt fabrikk overklokkede 7950gt, som faktisk er vifteløst! Med andre ord totalt stille :)

Så det kan være et stort pluss ja.

Både ati og nvidia skal nok klokke ganske bra, men nvidia sine 7900gt er vel kjent for å klokke noe bedre. Men så er igjen 7900gt ofte veldig bråkete, og en

ny kjøler er ofte anbefalt...

Så det er litt å tenke på ja, for meg hadde valget stått mellom 7950gt og x1900xt 256. Du vil ikke bli skuffet uansett vil jeg tro.

Noe å tenke på er jo om du har lyst å kjøre sli eller crossfire (hvis det er aktuelt), som igjen påvirker valget ditt når det gjelder hovedkort.

Men nå babler jeg for mye her... Håper du finner noe logisk i det jeg har skrevet vertfall :blush:

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

om en liten stund vil folk teste x1900xt 256mb biosen i sine X1900GT kort for aa se om man kan laase opp de resterende 4 pipelines, hvis det funker saa maa jo et xt kort til rundt 1800+frakt vaere blant det beste skjermkortvalget paa markedet? :p

iallefall intil de nye X1900GT kortene kommer med nedklokket gpu, oppklokket ram og ny pcb

(x1900gt og x1900xt har samme pcb)(pcb = grunnkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...