fruity_lars Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei. Hvis jeg skal f.eks skal bruke FL studio til å lage en remiks av en sang, og f.eks bare skal bruke refrenget på sangen, hva må jeg da gjøre for å klippe refrenget ut av sangen? Jeg har prøvd å sette en sang inn som sample, for så å slice deni pianoroll, men da spilles bare hele sangen på nytt igjen.noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Bruk Adobe Audition til å klippe ut samt lage sampler. http://www.adobe.com/products/audition/ Endret 15. september 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
fruity_lars Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 takk. jeg klarer å markere det jeg skal bruke, men hvordan klipper jeg det ut/setter det inn i fl? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 I Adobe Audition? Nei har du merket noe, så er det vel vanlig "klipp ut" eller "kopier" (ctrl+x eller ctrl+c på tastaturet) også lagrer du det du klippet ut i et nytt vindu i Audition og saver det til wav. - Så åpner du FLStudio. - I menyen velger du "Channels" -> "Add One" -> "Audio Clip" - I "Step-Sequenceren" høyreklikker du bare "Audio Clip" og velger "Load Sample" - Finn wav-filen du lagret i Audition og last den inn - Det var det ... nå kan du bruke den. Lenke til kommentar
fruity_lars Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 I Adobe Audition? Nei har du merket noe, så er det vel vanlig "klipp ut" eller "kopier" (ctrl+x eller ctrl+c på tastaturet) også lagrer du det du klippet ut i et nytt vindu i Audition og saver det til wav. - Så åpner du FLStudio. - I menyen velger du "Channels" -> "Add One" -> "Audio Clip" - I "Step-Sequenceren" høyreklikker du bare "Audio Clip" og velger "Load Sample" - Finn wav-filen du lagret i Audition og last den inn - Det var det ... nå kan du bruke den. 6888283[/snapback] Du er en helt, tusen hjertelig Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bare hyggelig Lenke til kommentar
fruity_lars Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Men jeg har dog enda et problem. Når jeg skal lagre, får jeg bare "multitrack session" som lagringsalternativ? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jammen det er enkelt og ordne på vet du. For det første så er du i Multitrack-View i Audition, og det er ikke noe vits når du redigerer ÈN sample. Se på bildet, også trykker du på den knappen så du kommer tilbake til "Edit Waveform View". Der kan du lagre helt standard til "wav" og "mp3" osv i "save as". MEN, du kan gjøre det fra "Multritrack Session" også: - Åpne menyen - File -> Export -> Audio -> Save Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå