Gå til innhold

Reklamasjon på vaskemaskin?

ThOms-N

Anbefalte innlegg

Lurer litt på en sak her!

Skulle vaske klær her om dagen, men så oppførte maskina seg litt merkelig!

Det viste seg at reima på motoren hadde hoppa av. Berre kikka under ikkje åpnet noko! Det eg ser då er at reima er ødelagt om må skiftes. I samme slengen så ser eg at den har slitt med seg noe kabler.

Maskina er over 2 år, men ikke mye.

Kunne alltids ha fiksa tingen selv, men orker ikke hvis dette kan dekkes av reklamasjon!

Er ei slitt reim på ein vaskemaskin som er mellom 2,5 og 3 år gammel en reklamasjonssak? Eller går det under kategorien "slitedel - dekkes ikke av garanti"?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen.
Når må du klage - klagefrister

Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og selger være tjent med så rask reaksjon som mulig.

Henta frå Forbrukerportalen.

Lenke til kommentar
Hva gjør denne i Mobil og PDA forumet?

6877592[/snapback]

Muligt eg har lagt den feil då!

Kan forsåvidt stenges og..

Til de som lurte. Ja, eg fekk det dekket av reklamasjon.

6884299[/snapback]

Det var godt, eg rekna med du ville få det på reklamasjon. Er jo tross alt ein feil som ikkje skal inntreffe. Som det står i loven må det i så fall være ein del der produsenten opplyser om at den ikkje er dekka av reklamasjon etter så og så lang tid og at selgar skal opplyse om dette ved kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...