Gå til innhold

er 70grader for mye for skjermkortet?


P__i__N

Anbefalte innlegg

Mitt xfx geforce 7900gt extreme har jeg klokka til 559 mhz gpu og 833mhz minne.

 

( orginalt 520gpu og 750 minne.)

 

Når jeg kjører spill ¨så ligger tempen på rundt 70 grade. Er dette for varmt. eller jør det ingenting? sr alaramen går til 125 grade. Før jeg klokka låg varmen på 55 maks under spilling,. Bør jeg klokke ner ijen. Ellar kan jeg bare forsetta å kjøra kortet på d??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv 70 grader på mitt MSI Geforce 7900GT (vifteløst) og det er når pcen står uten belastnig. Jeg kommer opp i 90 grader ved hard belastning.

MSI oppgir i gjennom programvaren at 125 grader er det kritiske punkt. Syntes derfor det er rart at 70 grader er i grenseland, og at 90 grader er maksimal smertegrense.

Det som blir oppgitt av leverandøren bør jo være riktig?!

Lenke til kommentar
Jeg har selv 70 grader på mitt MSI Geforce 7900GT (vifteløst) og det er når pcen står uten belastnig. Jeg kommer opp i 90 grader ved hard belastning.

MSI oppgir i gjennom programvaren at 125 grader er det kritiske punkt. Syntes derfor det er rart at 70 grader er i grenseland, og at 90 grader er maksimal smertegrense.

Det som blir oppgitt av leverandøren bør jo være riktig?!

6872862[/snapback]

 

Ja, jeg lurer på det samme, på mitt 6600 GT er kritisk temp oppgitt til 145 grader, hvor kommer det da fra at 70 grader er i grenseland? Er det bare ren spekulasjon?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er vel egentlig mange misforståelser når det gjelder gpu temperatur, da mange forveksler gpu temperaturer med hva som er oppgitt for smertegrense hos Cpu produsenter.

 

Før så lå maks Temperatur på CPU til 85-90C avhengig av build, så det er vell egentlig her forvirringene kommer fra.

 

 

Når det gjelder Gpu kort så er det hele mye mer innviklet, mange forskjellige generasjoner med forskjellige smertegrenser, anbefaler derfor at man sjekker opp mot forhandler hva som er riktig temperaturområde for nettop ditt kort, da har man i alle fall sitt på det rene om kortet ryker etter å ha kjørt på "75C" I et par uker.

 

Uansett, så skal siste generasjon skjermkort fra Nvidia og Ati takkle temperaturer på over 100C, vistnok opp mot 125, om dette er noe å anbefale kan jeg bastant si at dere kjapt burde gjøre noe for å redusere disse temperaturene...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Trodde 70 grader var i grenseland når det gjalt stabilitet... Men jeg tok sikkert feil.

6874582[/snapback]

 

Har du ikke artifscts og kortet er stabilt er det jo ikke noe å bry seg om.

Er jo allerede ett klokka kort fra xfx og som du å klokka litt, så det er vel ikke helt uventet at du når en temp på 70 load med std kjøler.

 

Men selvfølgelig kan du jo se om får fiksa bedre kjøling til kortet ditt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...