Gå til innhold

Mini test av Zepto Znote 2003

PIIIpower

Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik i går og her kommer litt info. Mer i løpet av dagen så snart jeg får flytta noen filer.

tech:

Zepto 2003

Celeron 2GHz på 478socket

256MB DDR Ram

30 GB HDD

DVD/CD-RW Combo (8x8x24)

14.1" tft

4(!)x Usb

1x FireWire

1x IrDA

tv-ut (s-video)

1x PCMCIA port type I/II, ikke III

Printer port

VGA utgang

SIS 650 AGP grafikk

10/100 Nettverk og 56K modem

div cd'r; drivere, dvd spiller, i-nett og brenne-sw.

Levert uten OS

Lerveres uten floppy

Alle grafikk testene er utført med 16MB, 32MB og 64MB shared minne på grafikk kortet.

medfølgende drive installert, skal prøve å oppdatere disse og komme tilbake med nye resultater.

Benchmark:

Sandra:

Cpu

Dhrystone: 3871 MIPS

Whetstone: FPU/sse2 1069/2479 MFLOPS

Nærmeste like: P4 2GHz 256L2 3688mips, 1040/2440 Flops og AMD Athlon XP 1600+

Ram

Bank setting 2.5-3-3 CL

Ram int Buffered iSSE2: 1624 MB/s

Ram Float Buffered iSSE2: 1672 MB/s

Nærmest like: nVidia nForce 420D 1697MB/s og 1631 MB/s

3DMark 2001

1024x768, 32Bit color (Standard test)

16MB: Ville ikke kjøre

32MB: 1067

64MB: 1063

3dMark 2001SE

1024*768, 32bit color (Standard test)

16MB Ville ikke kjøre

32MB: 1058

64MB: 1061

I bruk

Maskinen er tung, men ikke tyngre en at den er bærbar. Prisen spiller inn, en maskin til under 10.000 eks.moms er tung. Viftene hører du godt, men dette er prisen for at det sitter en desktop cpu i maskinen.

Skjermen er nyydddeelllig, for meg i allefall, ingen problemer med å se DVD eller testene på 3DMark.

TouchPaden fungere bra er stor OG har egne scroll knapper. Alle knapper er forøvrig i Crome som gir maskinen et ganske bra "look".

Dette er en skikkelig student pc og for de som spiller spillene på racket hjemme. Kontor applikasjoner flyter som en drøm og presentasjoner er heller ikke noe problem. Kan også anbefales som kino på toget , med ett godt headset.

Oppsumering:

Maken til kundeservice skal du lete _lenge_ etter, tar kontakt og order opp og sender av gårde, ikke noe knussel. All honør til Roar ved Zepto for utmerket service.

Dette er en pc for de som må ha en bærbar men ikke vasser i penger. Støy, varme og vekt trekker ned, men prisen forsvarer det hele. I tillegg skal det vistnok være mulig i bytte Cpu og sette på tilsammen 1GB med minne.

Hvis man skal finne noe som det burde ha vært gjort noe med er glippen mellom skjermen og pcen når skjermen er lukket, denne er på vel 2mm og da kan støv og annet lett finne veien ned i mellom og i værste fall ripe opp skjemen.

Bios er mangelfull og bør snarest komme i utvidet utgave slik at man kan styre fsb/vcore for lengre batteritid v. feks. raskere cpu

Resterende tester som http://www.barbara.no kjører er lisensierte og jeg fikk ikke tak i noen av disse da jeg hadde tidspress fordi pcen skulle videre (2dager).

ED: gram.leif.

Søker datarelatert jobb!

<!-- BBCode Start --><A class="postbody" HREF="mailto:[email protected]">[email protected]</A><!-- BBCode End -->

<!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=35968&forum=63" TARGET="_blank">Min lille tumleplass</A><!-- BBCode u2 End --><!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://home.no/marius2000/pc/" TARGET="_blank">PCene mine (specs)</A><!-- BBCode u2 End -->

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-10-31 08:00 ]</font>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei,

beklager. Jeg har vært _veldig_ syk og har derfor ikke fått gjort noe som helst :sad: (derfor har det vært så lite oppdateringer). Er såpass frisk at jeg orker å sitte foran maskinen og skrive litt nå og for å få unna litt lett arbeid. Er sykemeldt t.o.m den 5 desember :sad: Men det blir oppdateringer i dagene som kommer, hvis jeg ikke blir verre da.

Lenke til kommentar

Nå er jeg heldigvis den fyren som tåler å bli spøkt med så jeg tar meg ikke nær av sånt. Svaret ditt er allikevel ladet med lite respekt ovenfor de andre som jobber i barbara.no.

Svar på innlegget ditt; Nei, jeg faster ikke og det er ikke grunnen til at jeg er syk. Har feber og vondt i hele kroppen. Er i dårlig form. Har fått i meg litt for mye bakterier som må drives vekk med diverse medisiner.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 16:45, skrev [L]337-Zonic:

Nå er jeg heldigvis den fyren som tåler å bli spøkt med så jeg tar meg ikke nær av sånt. Svaret ditt er allikevel ladet med lite respekt ovenfor de andre som jobber i barbara.no.

Svar på innlegget ditt; Nei, jeg faster ikke og det er ikke grunnen til at jeg er syk. Har feber og vondt i hele kroppen. Er i dårlig form. Har fått i meg litt for mye bakterier som må drives vekk med diverse medisiner.

Go Bedring m'lord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...