sedsberg Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg pleide å bruke ca. 2,5%. 2% er vel det som er anbefalt. Skal du ha det nøyaktig så kan du glemme den oljepumpa. Det eneste jeg vet om den er hvordan man skal stille den så den står som originalt. Jeg vil på det sterkeste anbefale å kople ut oljepumpa og heller blande rett i bensinen. Litt mer pés når du skal fylle men da vet du 100% sikkert at den får riktig blanding. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 da bare fjerner jeg hele dritten og koble ut den slangen som går på nippelen på insuget?? hva med den wiren som går ned i motorn. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du må ha wiren til oljepumpa tilkoplet! Hvis ikke så vil gassen henge seg opp når du gir full gass. Du bare tømmer oljetanken og kopler fra den tynne slangen som går til innsuget. Husk at du også må tette tilkoplingen på innsuget. Det gjør du lett med en liten bit gummislange med en skrue i den ene enden. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 eller så setter jeg på vacumboks eller har ikke det mye virkning på denne mopeden?? tror jeg har fått de svara jeg trengte, takker så mye for de som har hjulpet meg spesielt "sedsberg" denne topicen kan steges/slettes. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 ikke fjern denna posten ennå, oppstod et problem da jeg satt på topplokket ista det holder ikke men en tynn toppakning, tok tre oppå hverandre men stempelet treffer pluggen fordet. hva er galt? har jeg plana toppen for mye? kan jeg sette på en bunnpakning til? jeg trenger seriøst hjelp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Du skal ha slipt en del av toppen før stempelet skal slå opp. Treffer stempelet pluggen høres det ut som du har feil plugg. Har sjekka nå og det er NGK B6HS som er originalt. Du bør ha B8HS (evt. BR8HV e.l.) Her er hva du må sjekke nå: - Sett på sylinderen og skru gjerne fast opplokket for å få presstet alt godt sammen. - Ta av topplokket ten å løfte sylinderen. - Vri svinghjulet til stempelet er HELT på topp. Hvis ytterkanten av stempelet går i ett med kanten på sylinderen så er alt i orden. Da skal ikke stempelet slå opp hvis du har originalt topplokk. (Stempelet skal bue slik at toppen av stempelet ligger høyere enn sylinderen hvis du lurte på det). Hvis ytterkanten på stempelet ligger høyere enn kanten på sylinderen så er det noe veldig galt på ferde. Da har du enten for lang rådestang, DT80-veiv eller feilprodusert stempel eller sylinder. Vakumboks ville jeg bare glemt hvis jeg var deg. Gir ingen ytelsesøkning, bare en (teoretisk) bedre respons. Det eneste jeg fikk var hodepine og en moped som ikke ville gå på full gass mer enn 15 sekunder av gangen. Endret 27. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 kanten på stepelet er på lik linje som sylinderen. da har jeg feil plugg da eller? for lang Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hva heter pluggen du har nå? Stikker den langt ut av toppen når du ser innen fra? Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 (endret) vet ikke helt skal skjekke når jeg kommer hjem fra skolen. Endret 28. september 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 (endret) stempelet går litt over sylinderen uten toppakning. med den tynne pakninga er det ca en halv mm over, men da kan jeg vel bruke de to av metall som følgte med jeg bruker RO 345. Han mannen på mekonomen sa at den var til trimma mopeder. er denn lenger den da?? pluggen er ca 0,5mm innafor topplokket. Endret 28. september 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ytterkanten på stempelet skal ikke gå over kanten på sylinderen. Du burde ringe MC-deler (eller hvem du har kjøpt sylinderen av) og spørre hvorfor den gjør det. Stempelet skal ikke slå opp i toppen om du så ikke bruker toppakning i det hele tatt. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 greit da ringer jeg dem Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 jeg har sendt mail til mc-deler. De sa: hvis du har trimsylinder må du kansje regne med å ha flere en en bunnpakning stemmer dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det kan kanskje stemme med sylinderen du har. Men med gode sylindre som Polini, Malossi, Zeta etc. så skal det ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Sånn nå har jeg satt sammen sylinderen med 2 bunnpakninger, og det funka Nå er det bare å få lakka ferdig tanken å få starta`n og få finjustert gassern. Tenkte jeg skulle bytte girolje også, ossen olje skal jeg ha da?? TUSEN takk for all hjelpen Evig taknemlig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Standard 20w30 motorolje skal fungere. Du kan også bruke 80w90 e.l. girolje. Har hørt at sistnevnte er litt bedre for clutchen. Jeg pleide å bare bruke den billigste Biltema-girolja. DTR er ikke så kresen på girolje. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) da fikk jeg start på dtr`n kjørte et par runder rundt kvartalet. men den virka litt dau, ga på litt i 3.gir men da begynte den å jukse. virka som om den fikk for lite bensin, har stilt på gassern men hjelper ikke. kansje jeg skal sette på 90dysa? hvor fort gikk din med denne sylinderen?? Endret 17. oktober 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Mener å huske at min gikk rett over 80. Var den daueste trimsylinderen jeg noensinne har testa. Når den "jukser", holder du da full gass? Hvis ja så er det hoveddysa som er feil. Får den for mye bensin så vil den hakke og sperre (gdrdrdrdrdrdrd-lyd). Får den for lite er det nesten som når en går tom for bensin. Motoren bare slutter å trekke/tenne). Er du i tvil så monter en litt større dyse og se om det blir bedre. Hvis den får for lite og du presser motoren kan den skjære seg. Om den får for mye bensin gjør ingen ting (bortsett fra at den blir dau). Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) skal ut å skjekke nå. er det noen grunninstilling på gassern som jeg kan gå ut ifra?? her er foressten et bilde av den nyoppussa Endret 19. oktober 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå