Hk1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 hei! jeg har satt på en 43mm sylinder på dtr`n min. men da jeg starta den, dytta stempelet topplokket opp og ødela gjengene på sylinderboltene jeg fikk av topplokket og har bytta sylinderbolter. men har jeg gjort noe feil?? har hatt på de 2 topppakningene som følgte med. men jeg har orginalt topplokk, det er 40mm. må jeg ha et større et?? noen som vet hva orginal pluggen er?? eller burdte jeg ha en kaldere plugg? kan dere anbefale en plugg? jeg har efektanlegg 85 dyse. også lurte jeg på en ting til: på gasswiren er det en split og en wire går til forgassernåla og en wire går ned i motoren ( høyre motordeksel bakfra) og nå som jeg har trim sylinder, burdte jeg stille på olja så den får litt mer? isåfall hvor er denne "skrua" eller hva som stiller olja. takker for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Du stiller oljeblandinga ved å stramme eller slakke wire-en på motoren (som går ned i blokka). Original plugg mener jeg er B6HS. Med trim bør du gå opp til en 8-plugg. B8HV eller B8HGV er "racing"-plugger som jeg selv har testa med godt resultat på DTR. Det pleier alltid å fungere med originalt topplokk og kun én toppakning. Hva slags merke er sylinderen? Edit: Ble litt i tvil om det er B6HS eller B6ES som er standard, men jeg er nå temmelig sikker på at det er -HS. Det er i hvert fall den med kortest gjenger. De nye DTR-ene tror jeg skal ha -ES Endret 27. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 cycel exel tror jeg. ossen bytter jeg gasswire nå den olje greia er på den splitten?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Cycle express har jeg hatt selv. Elendig sylinder, men jeg hadde ikke problem med toppen, selv om jeg kun brukte 1 veldig tynn toppakning. Brukte også originaltopp. Går ut i fra at du bruker bunnpakning også? Du bare åpner den "splitten" og løsner wire-en der. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 jaja bruker den bunnpakninga som følgte med hvorfor er den sylinderen elendig?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Den skjærer seg fort og går mye dårligere enn bl.a. Polini og Malossi. Men du er sikker på at stempelet slår i toppen og ikke i tennpluggen? Og topplokket ditt er ikke "høvla" eller slipt ned på noen måte? Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 toppen er plana litt for å få vekk sota, men ikke noe annet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Da tror jeg nesten du burde ringe eller maile de du kjøpte sylinderen hos (hvis du kjøpte den ny) og spurt hvorfor stempelet slår opp i toppen. merker du at den slår i toppen når du sviver på svinghjulet eller trør forsiktig på kicken, eller er det kun når du prøver å starte? Lenke til kommentar
1302-S Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Stempelet skal IKKE slå opp i toppen, hvis det er til den dtr'en hvis den ikke er til dt eldre modell.. men er jo ikke mye forskjell på disse motoren el.start 87-91 eller 92? Skift til en kaldere plugg, ja En anelse kan si meg at tennpluggen din er for lang, hvis du har slipe toppen. Hvis du har slipet toppen din så vil du få økt kompresjon. selvom sylinderen din er 43 mm og toppen din 40 så er det bare en fordel, for kompresjonen. jo mindre brennkammer jo større kompresjon. Hvis du dreier toppen din til 43 mm, så vil du bare få litt mindre kompresjon. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) jeg bruker B8EV. er denne pluggen lenger en den orginale?? jeg har ikke slipt ned toppen, bare plana vekk sotet men jeg tror jeg har funnet ut hvorfor det skjedde, jeg stramma ikke topplokket godt nok sånn at når jeg starta moppen så pressa det seg luft mellom sylinderen og topppakninga og da begynte det å smelle og topplokket ble løfta. (tror jeg) men uansett skal jeg trenge å ha 2 toppakninger?? Endret 18. september 2006 av Hk1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Du skal kun trenge 1 toppakning, og den pluggen skal passe fint. husk å sjekke om stempelet går opp i toppen før du starter neste gang. En VELDIG vanlig feil er å stramme topplokkmutterne for mye. Du bør bruke momentnøkkel for å få riktig moment. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 hva om en toppakning ikke holder da?? men hva er momenten på dtr da? vet du det jeg er evig taknemlig for at dere hjelper meg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Toppakningen er av metall så den holder. Momentet er 10 til 15. Benevninga husker jeg ikke hva het. Ville holdt meg på ca. 10 om du bruker vanlige billige muttere og bolter (som f.eks. biltema-muttere. De er ganske myke). Det er viktig at du bruker ny toppakning når du monterer toppen. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 sorry jeg mente hva om ikke 1 toppakning er nok, at stempelet går oppi pluggen? jeg prøver den tykkeste toppakninga mi av kobber jeg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Den tykke kopperpakninga er den som originalt skal sitte på DTR-ene. DT-ene har høyere topplokk og skal derfor kun ha en tynn alu-pakning. Når jeg tenker meg om så kan det hente at du må ha trim-topplokk. med en 43mm sylinder så vil jo stempelet ha 3mm større diameter enn tennkammeret i toppen. Da kan det hende at stempelet akkurat treffer kanten. Du kan jo ringe eller maile MC-deler og spør de om man kan bruke originaltopplokket, og om man evt. må ha tykkere toppakning. De selger cycle express-sylinderne. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 har ringt dem, hu kjerringa sa at jeg kunne bruke den orginale. men må jeg ha større forgasser å?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du kan bruke den originale forgasseren, men du MÅ ha riktig dyse. Trimforgasser vil trolig hjelpe kraftig på bunn- og midt-drag. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Funker 85 dyse?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg tror 85 skal funke bra. Jeg brukte 85 på min med kun Polini-sylinder (45mm). Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 du er en kjernekar du "sedsberg" kunne du anbefalt hvor mye olje motoren burde få % og hvor mye ut må olje greia hvis den er i bånn for å få så så mye % Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå