Loff1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har tenkt til å installere Suse, men jeg vil fortsatt beholde Windows. Er det bare å installere det eller må jeg gjøre noe annet først? Fant denne guiden, men jeg skjønte ikke det med ip adressen for FTP server. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Du må bare passe på at du ikke formaterer disken med windows på så skal det gå bra. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Du må ha et program for å dele harddisken i to deler. (En til Windows og en til Linux.) Installasjonsprogrammet for Suse burde klare dette, men ikke uten å slette det som er på harddisken fra før. Du må ha et program á la partition magic for å beholde Windows. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har ingen ftp-server, hva skal jeg skrive inn som ip? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 SUSE 9.0 er gammel, følg instruksjonene på OpenSUSEs sider. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Ja er en gammel dokumentasjon det der. Bare gå til http://en.opensuse.org/Mirrors_Released_Version og velg ett av landa i europa og last ned cdene eller dvden. Suse passer selv på og dele haddisken din så det er bare og trykke i cdene og følge anvisningene på skjermen. Endret 17. september 2006 av sir-ivar Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kan være en ide å defragmentere HD et par ganger før du lager plass til SUSE. Dersom du ikke føler deg komfortabel med å krympe NTFS og lage ny partisjon under installasjon av SUSE, anbefaler jeg å gjøre fra en live CD, f.eks. v.h.a. programmet qtparted (knoppix CD funker glimrende for formålet). Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Det er den nye jeg har lasta ned. Er ikke det ftp-server-greiene der? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 prøv og lese litt på opensuse sine sider om instalasjon, der står det blant annet om instalasjon over ftp, hvordan dette gjøres, og hvem servere som støtter dette. søk, finn info og instaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå