CrazyEagle Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei, jeg skal flytte til San Diego, snart. Er det ikke slik at man kan ta lappen når man er 16 år i U.S.A? Og er det lov til å kjøre med denne i Norge når man er 16 år, eller må man vente til man blir 18 år? Snakker om førerkort til bil Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Tror det er 16år i USA jah Lenke til kommentar
Looke Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 du har ikke lov til å kjøre i norge med et amerikansk førerkort om du er under 18 Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er vel 16 noen plasser i USA, men da får du bare kjøre rundt lokalt eller no sånn. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Kan man kjøre moped\lettsykkel på det førerkortet i Norge? Kan jeg kjøre på bane selvom jeg er 16 med det førerkortet? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kan man kjøre moped\lettsykkel på det førerkortet i Norge?Kan jeg kjøre på bane selvom jeg er 16 med det førerkortet? Takker for svar på forhånd 6881970[/snapback] Nei og nei. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 tror du ikke kan kjøre i norge hvis du er under 18. men hvis du tar det og skal flytte tilbake til norge etter du blir 18. eller skal kjøre med det her må du ta oppkjøring på nytt i norge. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) tror du ikke kan kjøre i norge hvis du er under 18.men hvis du tar det og skal flytte tilbake til norge etter du blir 18. eller skal kjøre med det her må du ta oppkjøring på nytt i norge. 6882573[/snapback] Edit: Har du førerkort fra et ikke-EØS-land må du ta ny praktisk prøve: "Utenlandsk førerkort utstedt etter modell av Genevekonvensjonen av 1949 om vegtrafikk eller Wienkonvensjonen av 1968 om vegtrafikk eller etter EU-/EØS-modell, kan byttes til norsk førerkort i tilsvarende klasse® etter bestått praktisk prøve." Ellers: "Person som har fast bopel i Norge og erverver førerkort under midlertidig opphold/studieopphold i annet land kan på samme vilkår som over få byttet sitt utenlandske førerkort til norsk førerkort, dersom det kan dokumenteres minst 6 måneder sammenhengende opphold i utstederlandet." Endret 17. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 tror du ikke kan kjøre i norge hvis du er under 18.men hvis du tar det og skal flytte tilbake til norge etter du blir 18. eller skal kjøre med det her må du ta oppkjøring på nytt i norge. 6882573[/snapback] Edit: Har du førerkort fra et ikke-EØS-land må du ta ny praktisk prøve: "Utenlandsk førerkort utstedt etter modell av Genevekonvensjonen av 1949 om vegtrafikk eller Wienkonvensjonen av 1968 om vegtrafikk eller etter EU-/EØS-modell, kan byttes til norsk førerkort i tilsvarende klasse® etter bestått praktisk prøve." Ellers: "Person som har fast bopel i Norge og erverver førerkort under midlertidig opphold/studieopphold i annet land kan på samme vilkår som over få byttet sitt utenlandske førerkort til norsk førerkort, dersom det kan dokumenteres minst 6 måneder sammenhengende opphold i utstederlandet." 6882616[/snapback] Ok. Takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå