Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemer med PC etter Viftesvikt

Anbefalte innlegg

jah som topicen sier så har jeg stopre problemer etter at CPU viften sviktet litt.

Det som skjedde var at broren min klarte å velte pc'en min, og det endte med at CPU viften løsnet litt og ikke var i kontakt med CPU'en for så og stoppe helt.

Fikk da viften til å fungere, men jeg fant ikke ut dette før jeg hadde klart å varme opp CPU'en så mye at pc'en stoppet. Men etter at jeg hadde rotet litt i pc'en og fikk festet viften sånn nogelunde, ved å la kabinettet ligge så viften var i kontakt med CPU'en. Varmen er nå i 25-30 idle 35-40 under spilling musikk mekking etc.

Men så til problemet... dette skjedde for et par dager siden, men oppdaget ikke dette før i går. Pc'en hadde plutselig skrudd seg av sånn utenvidere, mens jeg hadde vært å hentet noe å drikke. Etter dette så startet den ikke. Jeg hadde ikke tid akkurat da til å se om jeg fikk startet den, siden jeg skulle ut på fest.

Men når jeg kom tilbake startet den, men den hang seg opp i Bios Bildet (MSI K8N Diamond bildet i dette tilfelle). Og dette skjønte jeg ikke driten av, siden det sa meg liksom ikke noe om hva feilen er + at jeg har sånn USB dings bak med fire lys på som viser hva pc'en holder på med eller evt. er feil med den. Det den viste var at den loadet Biosen, ikke noe om at CPU'en hadde feilet eller noe. I allefall etter en stund med tukling inni pc'en, trykket in ledninger etc. så var jeg på vei til å gi opp. Men etter kanskje 5 min i BIOS bildet så startet den videre :hmm: jeg skvatt nesten siden jeg hadde hodet neddi pc'en for å se om noe kanskje var intill noe eller en ledning var løs. Det som skjedde da var at det ble helt svart på skjermen, mens pc'en jobbet, sånn var det kanskje i 4-6min helt til pc'en endelig kom til Windows startingen. Det som også var litt rart her var at under svartskjerm prossesen så viste de lysene at Operativsystemet ble loadet.

Så problemet her er mer hvorfor er pc'en pluselig så drit treig med biosloadingen osv...?

En annen ting som er veldig rart er at når jeg nå i ste kom hjem fra skolen og skulle starte pc'en (med samme trege start) så sa plutselig Norton at den ikke hadde noe Virus oppdatering idethele tatt + at den plutselig ikke fant noe på Lydkortet mitt, men lyden er helt perfekt og inne på norton vises hele Virus listen + hvilken versjon av norton jeg hadde... hva kan føre til at pc'en ikke finner noe et sted mens den finner akkurat det den ikke finner et annet sted.

Og nå får jeg ikke oppdatert Norton på grunn av at jeg liksom ikke har Riktig Clock frekvens på CPU'en. Har biosen min gått til hælvete? Noe som er litt rart etter at CPU'en ble overopphetet. :hmm:

Sitter på denne pc'en når jeg skriver dette inlegget og den fungerer 100% i spilling musikk mekking videredigering osv.

for å være helt ærlig så er jeg faens meg forvirret nå, hehe ;)

Min PC config:

AMD 64 3200+ 'Winch' Sock 939 2,2ghz

Zalman CNPS7000B-Cu CPU Vifte

MSI K8N Diamond

XFX 7800 GTX (490mhz versjon)

Aspire X-Dreamer II Black

OcZ Powerstreamer 520w

1gb ddr ram OCZ Platinum Rev2

80gb WD 7200rpm Ide normal

200gb WD 7200rpm S-ATA 2 NTQ støtte

Aopen CD-RW 52x32x52x

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En merkelig sak..

Idee.Hvis du har tikoblet eksterne ting som printer..ipad eller lignende samt høytalere så frakoble dette for å se om maskina starter raskere.Eh..kansje du har et svakt brudd i en ledning elleretterellerannet.Hvis så er tilfelle..så add en og en ekstern sak for å finne feilkilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...