RBW Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 LG Electronics er nå klare med en ny serie LCD-skjermer. Denne gangen er et stilfullt utseende i fokus. Les mer Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Har homsepatruljen kjøpt opp LG? Endret 15. september 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Noe så stygt ville jeg ikke hatt om jeg fikk det.. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 stil hadde jeg hatt et hvitt, svart og rødt rom, hadde den vært perfekt...nydelig! Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Likte speckene, men ikke så veldig godt utsenet. Litt dumt at det er 19 tommer og ikke 20 Endret 15. september 2006 av Håkki Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 2000:1 kontrast er meget bra med den lysstyrken. Såpass bra at jeg er litt skeptisk til om det faktisk er reelle tall. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Meget bra skjermer, billige også men de var stygge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Tror aldri denne skjermen kommer til å bli aktuell for meg. Endret 16. september 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er 2000:1 et "fantasi-tall" fra en "fantasi-standard" som produsenter har begynt å operere med? Ser det er flere som skriver slike høye verdier på kontrast ... 4ms kan en jo spekulere i om er fra grått til grått eller svart til hvitt ... fLeReK: Alltid to l-er i alltid, aldri to l-er i aldri. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jaha? det ser ut som en fisk... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Den røde foten er det dummeste jeg har sett på lenge. Kunne selvfølgelig tenkt meg en skjerm med disse spesifikasjonene, men uten den tåpelige foten som ser ut som en finne på en gullfisk eller noe i den dur. Endret 16. september 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 2000:1 kontrast er meget bra med den lysstyrken. Såpass bra at jeg er litt skeptisk til om det faktisk er reelle tall. 6868561[/snapback] dynamisk kontrast. panel kontrasten tror jeg er 800:1... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så latterlig. Det burde være regelverk mot å ljuge slik. Rett og slett latterlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvorfor roper så mange over seg pga rød fot? Det er da ikke noe nytt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så latterlig. Det burde være regelverk mot å ljuge slik. Rett og slett latterlig. 6874546[/snapback] Tja, det er "helt greit" å booste ting i en salgsblekke - alle gjør det. Det som ikke er greit er at disse nye spesifikasjonen tar over plassen til de gamle. Det går med andre ord ikke an å sammenligne ISO-sertifiserte verdier lenger, da en rekke produsenter opererer med helt egne tall basert på usertifiserte målinger og presenterer disse uten å oppgi endringen. Problemet er særs gjeldende med responstid og nå blir også kontratforholdet ubrukelig... Hva er det neste? Skjermstørrelse..? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvorfor er det ikke noen som tar tak i dette? Det kan da ikke være så vanskelig å få til en standard på hvordan man skal foreta målinger, med hva slags utstyr, og hva som faktisk måles. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvorfor er det ikke noen som tar tak i dette? Det kan da ikke være så vanskelig å få til en standard på hvordan man skal foreta målinger, med hva slags utstyr, og hva som faktisk måles. 6874654[/snapback] Det er ikke vanskelig i det hele tatt, men det er heller ikke vanskelig for rn ptodusent å lage sin egen standard som gjør at den kommer fordelaktig ut ved sammenligning. Se bare på disse skjermen fra LG. Hverken responstid eller kontrast er sannsynligvis korrekt etter den etablerte standarden, og dermed kommer de bedre ut en toppskjermene til f.eks. Eizo og Nec. Da sier det seg selv at det er noe galt... Og hvem skal ta tak i det? Hvem andre enn kundene kan tvinge de til å spille med rent mel i posen? Det er jo ikke ulovlig det de gjør, det er bare uredelig. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 de som har fulgt med litt på proj vet jo at sånn har det hvert i mange år nå! De fleste lcd proj kommer jo med kontrast tall som ikke passer inn i fantasiland engang! I tillegg bruker de nå iris til å oppnå høyere kontrast mens panelkontrasten ikke tipper 1000engang.... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvorfor er det ikke noen som tar tak i dette? Det kan da ikke være så vanskelig å få til en standard på hvordan man skal foreta målinger, med hva slags utstyr, og hva som faktisk måles. 6874654[/snapback] Det er ikke vanskelig i det hele tatt, men det er heller ikke vanskelig for rn ptodusent å lage sin egen standard som gjør at den kommer fordelaktig ut ved sammenligning. Se bare på disse skjermen fra LG. Hverken responstid eller kontrast er sannsynligvis korrekt etter den etablerte standarden, og dermed kommer de bedre ut en toppskjermene til f.eks. Eizo og Nec. Da sier det seg selv at det er noe galt... Og hvem skal ta tak i det? Hvem andre enn kundene kan tvinge de til å spille med rent mel i posen? Det er jo ikke ulovlig det de gjør, det er bare uredelig. 6874739[/snapback] Ja, jeg tenkte helst en slags forbrukerkoalisjon. Det må jo gå an å lage en slags skikkelig svarteliste som produsenter helst ikke vil være på. Standardene er jo for så vidt der, slik ca. i alle fall. Kan ikke Hardware lage en svarteliste? I første omgang går det jo an å lage en sticky i forumet for diskusjon av skjermer, hvor en greier ut hvordan de ulike produsentene måler diverse saker, og hvordan dette stemmer med virkeligheten. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 stil hadde jeg hatt et hvitt, svart og rødt rom, hadde den vært perfekt...nydelig! 6868510[/snapback] Jeg synes også den var tøff, men rommet må liksom stå litt i stil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå