dTd Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei! mottok et skjermkort fra netshop med en løs ting, se bilde, jeg trur at det er en kondensator. saken er at skjermkortet fungerer fint, har spilla noen timer til sammen og kjørt 3dmark 05 og 06 i ca en time samenhengendene, så jeg lurte på hva den delen kan være til? folka på netshop sa at jeg ikke burde sende inn kortet så lenge det funka... de skulle heller være litt snille på garantien viss noe skjedde... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) tror det er en kondensator( sikkert skrevet feil) Er vel de som sitter bak på kortet om jeg ikke husker feil. Endret 15. september 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Skrevet riktig:) Det er en kondensator ja, en komponent som glatter ut spenning, hindrer selv oscillering, gjør det hele mer stabilt i ett DC system som en PC er. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Mulig at du kan få trøbbel med enkelte funksjoner som TV-ut, to skjermer osv. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) folka på netshop sa at jeg ikke burde sende inn kortet så lenge det funka... de skulle heller være litt snille på garantien viss noe skjedde... 6868199[/snapback] Ville bedt om dette skriftlig, eller bedt om nytt kort. Endret 15. september 2006 av Superslask Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ville bedt om dette skriftlig, eller bedt om nytt kort.En mail er skriftlig og gjelder like mye som et brev, men det kan kanskje være en ide å bare sende inn skjermkortet med én gang? Det er en grunn til at kondensatoren er med til vanlig... Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 folka på netshop sa at jeg ikke burde sende inn kortet så lenge det funka... de skulle heller være litt snille på garantien viss noe skjedde... 6868199[/snapback] Ville bedt om dette skriftlig, eller bedt om nytt kort. 6868374[/snapback] Opplevde akkurat det samme på et 6600gt. Bare at mitt kort sluttet å virke. Prøvde å benytte garantien hos komplet, men de nektet å akseptere at det var en dårlig lodding og mente det var jeg som hadde ødelagt kortet. *NOT* Fikk heldigvis loddet den på igjen, og har siden handlet andre steder. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det bør være en selvfølge at kortet leveres i en ''del'', jeg hadde ikke godtatt den Netshop-løsninga. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) ok, da trur jeg nesten at jeg sender det inn til mandag... for han sa at jeg kunne sende det inn om jeg ville også... men siden jeg har brukt kortet litt nå, og de bare lodder på den tingen, kan det ha kommet "slitasje" som for eks foresaker til at levetiden blir kortere eller no? Endret 15. september 2006 av ClaW64 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg skulle akkurat lage en post om akkurat dette, kan jo like greit spørre her. Har vel akkurat samme situasjon, det var en akkurat slik kondensator som nettopp datt av kortet mitt (se bilde under). Den satt så løst at bare ved å røre den falt den av. Kortet virker helt fint, det kan ikke gå i stykker/gått i stykker? Hva er den til isåfall egentlig? Kan jeg tape veldig mye penger hvis jeg skal selge det? Det er et X850XT med Zalman VD-900 kjøler. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Jeg skulle akkurat lage en post om akkurat dette, kan jo like greit spørre her. Har vel akkurat samme situasjon, det var en akkurat slik kondensator som nettopp datt av kortet mitt (se bilde under). Den satt så løst at bare ved å røre den falt den av. Kortet virker helt fint, det kan ikke gå i stykker/gått i stykker? Hva er den til isåfall egentlig? Kan jeg tape veldig mye penger hvis jeg skal selge det? Det er et X850XT med Zalman VD-900 kjøler. Tja, kan du lodde den på igjen er det ikke det helt store problemet. Men du taper nok noe om du ikke får det skikkelig gjort. Det er forøvrig en utmerket loddeguide her Endret 15. september 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå