Gå til innhold

Ytelsesforskjell på "BUS: x8" og "BUS: x16" ?

Stigy

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg satte i et ekstra skjermkort for å kjøre SLi. Men da ser jeg at Bus: er PCI Express x8, og ikke x16 som det var da jeg kjørte singel.

Har dette noe å si ytelsesmessig? (se screenshot)

Stigy!

post-92804-1158324029_thumb.jpg

Endret av Stigy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg satte i et ekstra skjermkort for å kjøre SLi. Men da ser jeg at Bus: er PCI Express x8, og ikke x16 som det  var da jeg kjørte singel.

Har dette noe å si ytelsesmessig? (se screenshot)

Stigy!

6868183[/snapback]

Minimalt. Ellers hadde det vært lite å tjene p å kjøre sli i utgangspunktet.

6883252[/snapback]

Ok. Jeg var ikke klar over at det var normalt at BUS`en datt til x8 når man kjørte SLi skjønner du. (Altså at kortene deler på de x16 og tar x8 hver... trodde de tok x16 hver)

Men hva med Abit AN8-32X, klarer det det?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317681

Lenke til kommentar

Det er kun nForce4 SLI x16-chipsettet som har 16 lanes pr kort i SLI-konfigurasjon:

The nForce4 SLI x16 has similar features to the nForce4 SLI, except it now provides 16 PCI-Express lanes to both graphics cards in a SLI configuration (as opposed to only 8 lanes per graphics card with the original SLI chipset). (...)

Performance gains from the extra 8 PCI-express lanes per graphics card have been proven to be marginal for the current generation of games. They are for now considered a "marketing point only", however professional graphics cards (Quadro) do show promise in professional applications for the extra lanes.

Kilde: en.wikipedia.org/wiki/NForce4

Som du ser, er det pr. i dag ikke noe ytelsesforskjell på 8 eller 16 lanes for et PCIexpress-skjermkort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...