delete_this_account Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har nettopp fått installert adsl fra bluecom, men får ikke access til nettet. Er det noen fremgangsmåter jeg må gjennom før det skal virke? Har "obtain" satt på i TCP/IP i lan-innstillingene, har sletta den gamle dial-up'en, no firewall, winxp-pro. De to lysa til høyre på adsl-modemet, eller routeren lyser. Står Power og Line Sync på disse. Når maskinen starter opp, blinker de andre lysa. Har jeg glemt noe? Har prøvd New connection wizard i alle varianter, uten resultat. Har prøvd "Repair" i lan-properties. Lan-ip'en 169.254.235.56 og subnet mask er 255.255.0.0. Må jeg kjøre en spesiell workgroup? Har sett gjennom en del poster her på forumet, uten at jeg fant ut noe. Håper jeg får noen svar i nattens mulm og mørke :smile: _________________ Tyan Tiger MP S2460 @150MHz 2xAMD MP1600+ @1575MHz 640Mb Samsung [email protected] DDR Creative GF4-Ti4400 160(20+60+80)Gb WD Calibra Catano Turbo :grin: [ Denne Melding var redigert av: Hellstorm på 2002-10-30 03:26 ] Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Høres ut som om du har sjekka det meste av instillinger. Hva står det i feilmeldinga du får? Ass utvalg nummererte feilmeldinger pleier å være oppført på supportsider. Kunne ikke se noe hos Bluecom, men online.no har endel stoff om oppkoblingsproblemer. Har du sjekka at kablinga mellom modem/router og maskina er riktig? Er det ikke festlig når nytt utstyr _nesten_ virker? :wink: Lenke til kommentar
Term Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 har nettopp gått igjennom samme dritten en uke siden. jeg skifta da fra telenor. Det som viste seg da når jeg ringte, var at bluecom hadde glemt å putte inn noe som aktiverte abbonementet til isp'en. Dette til tross for at jeg dagen før hadde fått bekreftelse på at ALT var ordnet og ved midnatt skulle jeg være klar for nett. Så mitt forslag, drit i å søk mere. virker som hele lista er blitt fulgt uansett. Ring bluecom når support er åpnet (tror det er 8.00) og si at du ikke får koblet på. be dem teste linjen. gjetter på at dem finner noe, for så å skylde på telenor. Det slår aldri feil. [ Denne Melding var redigert av: Term på 2002-10-30 04:13 ] Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har gitt opp, skal ringe dem i mårra. Var jo lovet linja klar sist torsdag da.... ringte på torsdag, og dem sa at det var TELE NOR som var problemet. Vedder på at det er dem nå også God natt da... Lenke til kommentar
BloodRabbit Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 du sa ikke hvilket opp.sys du har men jeg gjetter det er 2000 eller xp.... Gå i "kjør" (på start menyen) skriv "cmd" da får du opp et "dos" vindu, skriv så "ipconfig /release" når den er ferdig med det skriv "ipconfig /renew" da skal det stå noe om DNS bluecom.no og noe ip info. Du er nå klar for internett (bare start IE eller hva du nå en bruker, skriv inn http://www.whatever.com) du skal nå være pålogget [ Denne Melding var redigert av: BloodRabbit på 2002-10-30 05:30 ] Lenke til kommentar
andreash Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Han skrev at han hadde Win XP Pro da. Hvis du leser hele meldingen hans. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 nytter ikke med renew, får ikke kontakt med dhcp-serveren står det bare da. Har snakka med dem i dag. Det er nok adsl-modemet som er feil. De sender nytt. :razz: Lenke til kommentar
lobster Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bor du i nærheten av Ski, Drøbak så skal du ikke se bortifra at det var feil på selve linja. Bluecom har vært utrolig ustabile i dette området i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå