Artistic.Hipster Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Sikkert n00b spørsmål, men jeg lurer på hvordan jeg kan koble PC'en min sammen med min bærbare å føre over noen filer, er litt stress å holde på å brenne filer Hva trenger jeg får å gjøre dette? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Dersom du skal koble direkte med kabel trenger du en krysset nettverkskabel. Du må deretter tilordne fast IP i TCP/IP protokollene på begge maskinene. f.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2 Dersom du har trådløs router og trådløs bærbar kan du koble sammen over der. Bare finn ut hvilke IP adresser pcene har fått fra routeren. Kabel via router. Da trenger du 2 stk. vanlig nettverkskabel. Begge maskinene får IP fra routeren og du bare finner ut hva de er. Når dette er gjort kan du sitte på den stasjonære som vi kaller 192.168.0.1. På denne maskina skriver du da "\\192.168.0.2" i adressefeltet og får da mest sannsynlig opp innholdet på den andre maskina. Om dette ikke fungerer kan du lese en del i stickyen i kategorien nettverk. der er det forklart veldig bra. Edit: Du kan forresten koble sammen med Firewire (IEEE 1394) eller USB2 dersom du har det rette utstyret. Endret 15. september 2006 av valentino Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Takk for hjelpen, da fungerte det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå