SnowDOG_ Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvilket IRC program bruker dere? Bruker selv mIRC men lurer på om det finnes noen andre og bedre programmer. Ser folk som har ting som bitchx og slikt. anyone? Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bruker mIRC jeg, aldri følt noe behov for å lete etter andre klienter. mIRC har alltid fungert for meg og den er ellers grei å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bruker Trillian. Dette er et program som kombinerer AOL Instant Messenger, ICQ, IRC, MSN Messenger og Yahoo Messenger. Er godt fornøyd med dette programmet, og man har også mulighet for å forandre useendet med utskiftbare skins. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Trillian - all in one :smile: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bruker selv trillian, mest fordi jeg da får alle IM & chat greier i samme programm. Har alltid brukt mIRC tidligere men gikk over til Trillian da jeg oppdaget den. (Trillian finnes forøvrig både i betalt og gratis versjon) Det du må være klar over at i Trillian mangler du script mulighetene som du kanskje er vant med fra mIRC eller Bitch-X. Men har du ikke behov for scripting er nok Trillian et bra alternativ. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 02:13, skrev SnowDOG_: Ser folk som har ting som bitchx og slikt.anyone? Ser ikke helt poenget med bitchx, har prøvd det og det er ganske tungrodd. Er vel for det som er 1337 h4x0r. Synes mIRC er ganske greit, må legge til sine egne funksjoner som er ganske lett. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 lenge lever mirc.... bruker trillian til icq/msn men mirc til irc Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Kjører for det meste BitchX, fordi jeg da har samme host mot botene mine når jeg er på LAN, og fordi firewallen på skolen sperrer IRC..... Har innstallert mIRC på hjemmePC'en, men bruker'n nesten ikke.... annet enn når jeg tester IRC-server'ne mine :razz: Kjører også X-Chat når jeg kjører Linux. (men som regel så tar jeg å kobler meg på shellet og tar opp BX'en..... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ingen problemer å kjøre mirc mot irc shell.. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg bruker NoName og syns det er oversiktlig og greit, mIRC fungerer bra det også :smile: Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 bruker mIRC og BitchX, men liker ikke BitchX spesiellt. Bruker det kun pga. at shellet mitt ikke har irssi. Som visstnok skal være et bedre alternativ enn BitchX. Grunnen til at jeg bruker mIRC er pga. at TCL er ganske greit programmeringsspråk. Enkelt og greit, og jeg kan det. BitchX kan jeg ikke noe spesiellt, og syns at det er litt tynt å basere seg på en tekstbasert klient. Men har vel lite valg på et shell, viss man ikke bruker muh eller lignende.. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 11:51, skrev SirHartge:Ingen problemer å kjøre mirc mot irc shell.. Referer du til en bouncer? Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 BitchX er skrap i mine øyne, da er det heller bedre å slenge opp en BNC på shellet og koble seg til den via mIRC eller andre mer oversiktlige klienter. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 problemet med en Bounver er at du må ha mulighet til å koble til på en port den kjører på..... BitchX er supert når man lærer seg å bruke det. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 hjemme kjører jeg helt plain mirc(selv configa da.. hihi), igjennom en bnc. på jobb og andre steder bruker jeg irssi igjennom server hjemme :wink: irssi er niice =) Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 12:22, skrev laaknor:problemet med en Bounver er at du må ha mulighet til å koble til på en port den kjører på.....BitchX er supert når man lærer seg å bruke det. er det et problem? BitchX er for meg "å hælvette, alt annet er nede og jeg MÅ ha en serial på #serialz" Edit; leif2k _________________ Fran-Stian Svingen (fssvingen) er en SVINDLER, husk navnet! [ Denne Melding var redigert av: Shrike på 2002-10-30 12:40 ] Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hehe. Bitch-X er genialt til en ting: Kjøre på kommandolinje. Da kan jeg nemlig være på irc på serverskjermen (som står oppå den store skjermen) samtidig som jeg ser på star trek eller simpsons. Har nemlig sett alt så mange ganger at jeg kan mye av det nesten utenatt, og da må jeg jo ha noe å gjøre i de kjedelige partiene av episoden. Lenke til kommentar
vqb Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg oppdaget nettopp irssi. Begynt å bli litt glad i å jobbe kun i console, så dette er irc clienten for meg. men bruker vel mIRC litt mer snart igjen! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Eg brukte irc clienten mIRC i "gamle dager" (1995-> nokre få år)Så begynnte eg å bruke kjøyre muh og psybnc fra shellet mitt og kopla opp via mIRC.Men,siden eg da måtte velge ein port som kunne være stengt nokre plassar (eventuelt skuler etc)Så i steden for å måtte skifte port "ofte" så gjekk eg over til å kople opp mot til shell kontoen min via ssh (som bruker port 22 som standard) og begynnte å bruke irssi clienten som eg forøverig eg er godt fornøyd med.Så det er den eg bruker no. Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 1: mIRC, men klarer meg ikke uten noen ekstra script som jeg har mekka. 2: X-Chat 3: BitchX [ Denne Melding var redigert av: quarkey på 2002-10-31 12:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå