Bluechild Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Veit at det er flere poster om dette, men det svares ikke der lenger, så: Skal koble sammen to PCer, en bærbar og en laptop. Begge maskinene har XP pro med service pack 2. Har prøvd å connecte de via krysset kabel, det som skjedde da var at de fant hverandre i nettverket, men denne errormeldingen poppet opp: "//Olav er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet." Har satt IP på den ene PCen til 192.168.1.1 Den andre er satt til 192.168.1.2 De greiene under (maske eller noe, dns og gateway) har jeg ikke gjort noe med. Alle brannmurer på begge maskinene er slått av. NØYAKTIG det samme skjer, altså samme error kommer når jeg prøver å koble PCene sammen via en switch. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få dette til? Er avhengig av å få overført filer i løpet av helgen! Hjelp søkes snarest! Endret 15. september 2006 av Bluechild Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har du prøvd det som står i denne annonseringen? Spørsmål: Vennen min får opp feilmeldingen "Ingen tilgang" når han skriver inn pcnavnet i adressefeltet og trykker enter. Hva er galt? Svar: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Har du delt noe på maskinen du prøver å komme inn på? Lenke til kommentar
Bluechild Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Har delt noen harddisker på begge PCene, og fjerna skrivebeskyttelse etc. Fulgte instruksjonene dine fra Kjør:, og fjerna "nekt adgang til denne datamaskinen fra nettverket". (på den stasjonære PCen, hvor filene skal hentes fra over på laptopen) Var det feil ? Plutselig er ikke arbeidsgruppen tilgjengelig for noen av PCene.. Er skikkelig i villrede her nå.. skulle da ikke være så vanskelig å opprette kontakt mellom 2 PCer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå