jonny Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har et Creative X-Fi XtremeMusic (i tillegg til integrert lydkort på hovedkortet), men får ikke dette til å fungere i Windows Vista RC1 (64-bit). Det integrerte lydkortet fungerer. Har noen andre fått Creative X-Fi til å fungere i Vista RC1? Jeg har prøvd å installere Windows Vista Beta 2 driverne fra Creative, men Vista ville ikke godta dem fordi de ikke var digitalt signert... jeg prøvde da å slå av denne signatur-sjekken, og da så det ut som driverne ble installert, men lydkortet finnes fortsatt ikke over listen over lydkort (Control Panel -> Sound), kun det integrerte lydkortet er listet opp der. Det ser imidlertid ut som om driverne er installert når jeg ser i Device Manager. Jeg har også prøvd å installere x64-driverne til Creative, som er beregnet for Windows XP x64, men det ga samme resultat som ved Vista Beta 2 driverne. Noen som har noen tips, eller som evt. kan si sikkert at "dette vil ikke fungere før Creative kommer med nye drivere"? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Du må "disable" integrert lydkort i BIOS. Endret 15. september 2006 av jokab Lenke til kommentar
jonny Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Har nå prøvd å disable det integrerte lydkortet (etter å ha avinstallert driverne), men det hjalp ikke stort. Jeg får likevel ikke X-Fi-lydkortet til å fungere. Til slutt ga jeg opp og enablet det integrerte lydkortet igjen, men da fikk jeg ikke det til å virke heller Den eneste endringen er at det ofte dukker opp en BSOD når Vista-innloggingsbildet dukker opp, så nå tror jeg at jeg venter til Creative kommer med en ny driver... men takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå