abene Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Mange brukere klager over feil i den nye versjonen av den populære multimediespilleren fra Apple - iTunes 7. Les mer Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hos meg spilles lyden i en blanding av fast motion og lagg når jeg kjører TS i bakgrunnen, også når lyder blir spilt av fordi folk logger på o.l. i MSN..wierd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk. AtW Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Gjeld problema bare for Windows-versjonen, Mac-versjonen, eller er begge versjonane plaga av problema? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Lyden hakker og skurrer i itunes 7 hos meg. Nå har jeg problemer med itunes 6.0 fordi en del filer ikke kan leses fordi de ble modifisert av itunes 7. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Lyden hakker og skurrer i itunes 7 hos meg. Nå har jeg problemer med itunes 6.0 fordi en del filer ikke kan leses fordi de ble modifisert av itunes 7. 6867713[/snapback] Hva slags filer da? Om itunes endrer selve musikk-delen i filene, så er jo det en kardinal-feil i programmet, avspillere skal ikke gjøre slikt, og det er en horribel praksis. AtW Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Lyden hakker og skurrer i itunes 7 hos meg. Nå har jeg problemer med itunes 6.0 fordi en del filer ikke kan leses fordi de ble modifisert av itunes 7. 6867713[/snapback] Hva slags filer da? Om itunes endrer selve musikk-delen i filene, så er jo det en kardinal-feil i programmet, avspillere skal ikke gjøre slikt, og det er en horribel praksis. AtW 6867722[/snapback] Nei, men bibliotekfiler, innstillinger etc. Samt en del registerfiler, som gjør at det ikke kan rippe plater (og jeg får en irriterende feilmelding hver gang jeg starter iTunes). Lenke til kommentar
roht Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har førebels ikkje hatt noko problem med iTunes 7 endå, cpu-bruken har kanskje gått litt opp frå førre versjon, men ellers er alt som det skal vere. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Når jeg "oppgraderte" til iTunes 7 spilte programmet av musikken med en helt drøy overstyring hvis volumkontrollen i iTunes sto på noe annet enn fullt. Og det hakket og skurret når jeg surfet i Opera bl.a. Leste litt på Apple- supportforumet, og fant ut at hvis jeg stiller inn lydkortet i Quicktime-innstillingene i kontrollpanelet til 16-bits funker det meste ok (Har Audigy 2 ZS lydkort). Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har ikke hatt andre problemer enn at det filmer lagger (bildet, ikke lyden) når det lille vinduet med play/pause, spile, volum ol. er oppe. Når det går vekk glir det smooth videre. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Bruker bare iTunes til musikk (bruker media player classic til filmer...overlegent). Og på musikk funker iTunes 7.0 bedre enn eldre versjoner. Det går fortere å søke på sanger i biblioteket og er raskere på responsen på knappene. Kan være tilfeldigheter, men har ihvertfall ikke hatt noe problem enda... Kommer vel nok Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har ikke erfart noen problemer med nye iTunes. det har derimot bare fikset dem Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg hadde problemer med masse skurrelyder når jeg spilte av musikk. Det var bare å gå inn på QuickTime kontrollpanelet, også på lyd fanen og stille ned størrelsen (som stod på 24-bit) til 16-bit. Bortsett fra det har jeg ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Spiftire Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon. At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon. At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin. 6868532[/snapback] Dritt program= drittprogram?! iTunes er faktisk konge. Greit nok at det har noen babybugs nå, men om en uke eller to er de fikset og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox. Hvordan iPod kan suge har jeg problemer med å forstå. Har aldri hørt noen har sagt det før. Et godt tips når pcen er blitt treg, er å formatere. Greit å kjøpe mer ram også. Da vil pcen gå fortere. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. 6868532[/snapback] Har du prøvd Winamp i det siste? Det har fått støtte for iPod-er og Creative- og PlaysForSure-spillere bygd inn. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 [...]og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox. Har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. Bloatwarea, lite intuitivt, dårlig norsk, ekkelt brukergrensesnitt, for mye "glam" (speileffekt over hele fjølen). Jeg ble rett og slett kvalm. Kopiere WMP, men selvfølgelig med Photoshop i bakhånd. "Se lærer, jeg har funnet ut hvordan jeg lager et speilbilde!"... "Rolig nå Steve Jobs..." Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon. At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin. 6868532[/snapback] Dritt program= drittprogram?! iTunes er faktisk konge. Greit nok at det har noen babybugs nå, men om en uke eller to er de fikset og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox. Hvordan iPod kan suge har jeg problemer med å forstå. Har aldri hørt noen har sagt det før. Et godt tips når pcen er blitt treg, er å formatere. Greit å kjøpe mer ram også. Da vil pcen gå fortere. 6868817[/snapback] Itunes er for tregt med store playlister, det bruker for mye ressurser, det støttet ikke gapless playback før nå, det støtter ikke replay-gain, det støtter ikke idv2.4. Nå husker jeg ikke hvordan det er med flac-støtte og sånn, støtter itunes det? AtW Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk. AtW 6867619[/snapback] Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk. AtW 6867619[/snapback] Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger. 6868955[/snapback] Hvilken "gapless informasjon"? Mp3 som er nyere enn 3-4 år gammel har allerede headere som viser hvor sporet skal slutte. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå