Gå til innhold

Åsen Årsmodell er denne?


K0bolt

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Jeg kjøpte en båt tidlig på sommeren som jeg skulle pusse litt på men ingen viste hva slags båt det var og åsen modell, men jeg har funnet ut at det er en Selco men vet bare ikke årsmodellen, kan dere hjelpe meg med det?

 

Kjøpte den for 1000kr, den hadde lite hull bak ved venste Vinge, og et passe stor i baugen men det har jeg retta opp.

Kjører med en 94mod Suzuki 9,9(15) som jeg fikk for 6000kr post-107991-1158316027_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du sjekke på Selco-forum og gamle kataloger på Selco-båter. Selco har som sagt produsert båter i over førti år. Men bildet tydet på en tidlig utgave. Senere utgaver vil ha et Veritasmerke om maks antall personer/motorstyrke. I "gamle dager" visste folk dette og hadde respekt for sjøen. Det vil antaglig også mangle flytelementer, evt bare være noen blokker med isopor (noe som ikke er godt nok).

Lenke til kommentar
ikke som jeg vet om nei

6872264[/snapback]

 

 

Hvis ikke båten er pusset opp og orginaltilbehør fjernet skal det stå montert ett skilt ett sted på båten som angir modell og størrelse i mtr/cm.

 

Har selv en Kavaler fra 1965/64 og der er det montert skilt fra fabrikk hvor modell står notert også maks motorstr osv.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hakke fått regan ennå, tar det vel til neste sommer

 

ok da får jeg skjekke litt i blader osv

6871291[/snapback]

Uten tidligere eier info (slagsmeldinger fra den var ny til og med du som eier den nå) vil du ikke få registrert den i småbåtregisteret, som igjen gjør den mye vanskeligere å forsikre......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!!

 

Jeg kjøpte en båt tidlig på sommeren som jeg skulle pusse litt på men ingen viste hva slags båt det var og åsen modell, men jeg har funnet ut at det er en Selco men vet bare ikke årsmodellen, kan dere hjelpe meg med det?

 

Kjøpte den for 1000kr, den hadde lite hull bak ved venste Vinge, og et passe stor i baugen men det har jeg retta opp.

Kjører med en 94mod Suzuki 9,9(15) som jeg fikk for 6000kr  post-107991-1158316027_thumb.jpg

6867533[/snapback]

 

eeh,, DU kjøpte båt og motor? Du mener: VI kjøpte båt og motor! VI pussa den opp.. VI vet ikke årsmodellen.. hehe

 

Vår kjære M/S Angelina er nok mest sannsynlig fra slutten av 50-tallet/begynnelsen av 60-tallet.

 

Og båten er allerede registrert, selvom vi ikke har det såkalte merkeskiltet på jenta vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...