Gå til innhold

Pc blir angrepet av div. ting etter formatering

ostov

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har ikke så utrolig peiling på data, men har nettop formatert pcen. Når jeg skal på internett så går alt rimelig greit. Får lasta ned ting og tang.

Problemet er når jeg for eks. søker etter "virus scanner online" så lukker nettleseren seg (firefox/explorer) Når jeg prøver å installere Zonealarm fireall så lukker bare installasjonen seg. Hva kan jeg gjøre? jeg har ikke noe cder, usb-nøkler eller noe ekstra pc sånn at jeg kan fikse pc'en før den kommer på internett. Er pcen i det hele tatt formatert ordtentlig siden det skjer?

Takk for evt. hjelp :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har Windows XP som operativsystem.

En nyformatert PC mangler alle sikkerhetsoppdateringer selv etter innlegging av operativsystemet. Den mangler også drivere til hovedkort m.m. Alt dette må på plass før maskinen blir stabil og litt sikrere mot virus7trojanere/malware.

Lenke til kommentar
Yess, men finnes det noe sånn program som passer inn på en diskett. Eneste muligheten jeg har akkurat nå

6867688[/snapback]

Nei, desverre. Du må nok få tak i en CD med bl.a. SP2 på. Denne kan også lastes ned og brennes ut.

Det viktigste er å IKKE være tilkoblet nett/Internett under installasjonen og å legge inn SP2. Skru på brannmuren (innebygd i Windows, står på som standard med SP2) og helst et antivirus-prog. Det finnes flere som er gratis, bl.a. Avast Home.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...