Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali vs Telenor


Anbefalte innlegg

Gjennom jobb har vi fått tilbud om ADSL fra Telenor, Tiscali og NextGenTel. Dessverre er ikke NGT tilgjengelig her før om 5 måneder, så valget står da mellom Tiscali og Telenor. Jeg har søkt på nett, og det eneste jeg finner av forskjeller er antall e-postadresser, antall MB lagringsplass til hjemmeside osv. Dette er noe jeg ikke legger vekt på i mitt valg av leverandør. Er det noen som har gode råd om hvilken leverandør jeg skal velge, og evt. hvorfor? Jeg føyer til at Telenor i dette tilbudet er 20 kroner billigere enn Tiscali, så prisen er ikke noen avgjørende faktor. Alle tips/råd tas imot med glede :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-10-30 01:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. ja det er jeg vel den rette mannen til å svare deg på!! jeg hadde telenor (704 saken) alt funket som det skulle, veldig sløv på kundeservicen,, ++ men ok de er seriøse.

 

,,så byttet jeg til tiscali fant ut at de hadde et tilbud sann som deg på internett, og siden det er monopol på kobberet +++ så valgte jeg å skifte ifra telenor.

posten kom med et adsl moden (gjør det selv pakken) på døra og jeg trodde at jeg var i trygge hender. Dagen kom da når jeg skulle ha fått det installert (oppgradert sentralen) det var den 13, august. -02 men jeg hadde ikke fått ET ensete papir eller noe anent ifra tiscali så jeg ringte å spurte, -trenger ikke pppoe eller noe her, men hva med kontrakten osv da?? -nei det kan du sikkert lese på våres hjemme sider. mail kontoen da?? - nei det har vi ikke låv til å gi ut!! osv.. du skjønner sikkert hvor det ligger ann hos de. så hadde jeg fått en 384 linje som det tok de 3 uker å oppgradere, men jeg fikk aldri 704, men 590, og jeg klagde. Så kom den første regningen den skjønte jeg ikke noe av, siden den var på over 2300 kr, så jeg ringte til de, de sa at jeg måtte sende alt over post (snail mail) til de!!! selv om de ikke kunne sende meg noe infokontrakter osv,, til meg.. og de skjønte heller ikke hva den regningen var for..

 

så jeg fikk muderen (som har vært kontor dame og kan økonomi) til å sende brev til de, det sendte vi til tiscali, men etter en måned så kom det bare en ny purring og inkassovarsel!!! så jeg ringte de igjen.. men da måtte vi snakke med de som hadde med regnskapet deres ifra før av og de hadde de ikke noe mere med å gjøre.. så jeg fikk muderen til å ringe de (det gamle regnskaps fermaet deres) og få årdne det opp, etter å ha sendt de oxo mail da så satt de den på "vent", og jeg ringte videre til tiscail for å få den linjen som jeg hadde bestilt, men til ingen nytte.. så etter 3 brev + 4 mailer + 9 (NI) telefoner så var det en på suporten deres som sa at enten fikk jeg holde kjeft eller heve kjøpet!!! og jeg var drit lei og skrev at jeg skulle heve kjøpet dersom jeg ikke fikk de riktige regningen og riktig fart.. fristen var satt til 10 dager (til den 26.10.02)

 

I mellom tiden så har jeg ringt noen av mine kammerater å sakt dette til de og de kunne fortelle at de hadde møtt andre som hadde lignenes saker..

 

Så i dag den 29.10.02 så ringte jeg forbrukerkontoret i Molde og forklarte saken, siden jeg verken har fått noe brev eller mail ifra de. De på forbrukerkontoret sa at jeg hadde opplevd et ferma som hadde dårlig kunde behandling og som ikke hadde gjort etter boka, en at jeg skulle ringe til de for å få en endelig avkreftelse på hva som skjer med min sak.

 

Så jeg ringte og snakke med en type som først ikke verket helt ening og ikke kunne forstå alt, men han var ny der og jeg forklarte han hele saken, etter at jeg sa at jeg hadde snakket med forbrukerkontorer og at de oxo mente at jeg hadde rett på en bedre behandling og idet minste svar på mine brev og mailer.. så skulle han snakke med sine sjefer og økonomiavdelingen+++ og ringe meg tilbake..

Han ringte etter 1,5 timer og sa at saken var i boks, kjøpet er hevet.

 

Nå så er mailkontoen min stoppet og jeg blir sikkert tatt av nettet i morgen tidelig eller.no

da skal jeg ut til mimer (adsl.no) og bestille ifra de.

 

Brevene..

 

Tiscali AS

P.B. 598 Skøyen

 

 

 

 

0214 OSLO Ålesund, 17. september 2002

 

 

Ad. faktura 50226 K.nr. N16K3DW480

 

 

 

 

Jeg fikk et tilbud fra dere på internett:

 

”Gjør det selv pakke” til kr 500,- med gratis abonnement den første måneden, med en hastighet på 704. Etter første måned skulle abonnementsprisen være kr 545,- pr. måned. Tilbudet/pakken ble bestilt hos dere og mottatt av meg 13. august 02.

 

 

 

 

Det jeg fikk var en hastighet på 384. Etter 3 uker ble hastigheten forandret til 590.

 

 

 

 

Dette er ikke etter avtalen!!

 

 

 

 

Avtalen var:

 

 

 

 

1. ”Gjør det selv pakke” kr 500,-

 

2. Første måned gratis abonnement,

 

3. deretter pr. måned ” 545,-

 

4. Hastighet på 704

 

 

 

 

Avventer kreditnota og ny faktura fra Dere.

 

Brev 2.

Ålesund, 16. oktober 2002

 

 

Henviser til faktura 56393 av 07.10.02.

 

 

 

 

Jeg har ikke fått den varen som var bestilt og henviser i den forbindelsen til mitt brev av 17.09.02 og brev av 16.10.02.

 

 

 

 

Denne faktura er ikke ifølge avtalen og blir derfor ikke betalt.

 

Brev 3.

 

16. oktober 2002

 

Henviser til brev av 17.september 2002 og til 9 ( ni ) telefonsamtaler med Deres kundeservice.

 

 

 

 

Dersom jeg ikke får linjen satt opp til en hastighet på 704, som var avtalt ved bestilling, må jeg dessverre heve kjøpet (!) med dere, fordi dere ikke holder Deres del av avtalen.

 

 

 

 

De kan få 10 ( ti ) dager på å utbedre hastigheten til avtalen på 704.

 

 

 

 

 

..og siden jeg legger ut en del kritiske komentarer til en isp, så er jeg

 

Bjørn Erik Jørgensen

 

Borgundfjordvegen 45

 

6017 Ålesund

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 01:43, skrev Maxopp:

Med Tiscali får du fast ip adresse og du slipper den idiotiske ppp oppringeren til telenor som gjør at du må ha dyrt utstyr for å få opp mer en 1 PC.


Fast IP er jo absolutt et pluss, men er du sikker på at det er tilfellet? I avtalen fra Tiscali står det nemlig at IP'en blir tildelt dynamisk. Har du ide om hva slags router/adsl-modem man får fra Tiscali? Leste et sted på nett at man får den samme som NGT-kundene fikk før (Cisco 677), men den siden var relativt gammel, så den informasjonen er kanskje ikke gyldig lenger...

 

Også stort pluss at man slipper "oppringingen".

Lenke til kommentar

Dette høres ikke særlig greit ut, tivolieselet! Ettersom jeg ikke har hørt noe særlig negativt om Tiscali andre steder, så tror jeg du har vært maks uheldig. Ang. kontrakt og fakturering, så tror/håper jeg at dette ikke blir noe problem i mitt tilfelle ettersom alt dette går via min arbeidsgiver.

Håper du får en bedre erfaring med Mimer :)

Lenke til kommentar

Hei har nettopp fått ADSL fra Tiscali, modemet kom i tide og oppkoblingen var aktivisert til rett dato.

Får 411 på en 384 linje :smile: Eneste problemet jeg har hatt er at di hadde glemt å aktivisere noe slik at jeg ikke kunne mota mail samt og komme inn på hjemmeside området. Det kan også være vanskelig å komme i gjennom til kundeservice "Du er nå nummer 12 i køen" :sad:

Lenke til kommentar

Bra at du er fornøyd, Alfa :) Jeg kan si meg enig at det er ganske vanskelig å komme gjennom til kundeservice hos Tiscali. Jeg ble satt over bedriftssupport for å få svar på noen spørsmål, men etter å ha vært nummer 1 i køen i 20 minutter, så gadd jeg ikke mer :) Kan du svare meg på hva slags router/ADSL-modem du fikk med?

Lenke til kommentar

Takk for svaret ditt, Alfa. I går ringte jeg Tiscali og fikk vite at de tildeler opp til 2 offisielle IP'er (noe jeg syns er utrolig kjekt mtp. at man slipper unna NAT-problematikken), og ikke minst at de ikke kjører PPPoE. Så da velger jeg Tiscali. Takk til de som har svart på innlegget mitt!

Lenke til kommentar

Jeg holder også til i Ålesund og har hastighet på 730+-5 på en 704 linje har hatt Tiscali i 1 år og er kjempe fornøyd, hadde telenor før (aldri mer). Har pratet med kundeservice flere ganger og de er altid høflig og raske til å svare (under 3min) selv om de ikke har kunnet hjelp meg med brukernavnet på web grensesnittet til cisco 677 modemet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...