Kennyak90 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jeg kjøpte meg en pc. stasjonær.. ganske bra pc. også la jeg innpå masse ting, spill og programmer.. ikke noen spessielle ting. norton internet security blandt annet. så får jeg beskjed om at det er masse trojanere og slikt på den og masse sånnt og når jeg erp å internet så plutselli lukker den seg, også får jeg veldig, veldig masse pop-ups jeg hadde pc'n på en hel natt får å søke igjennom med antivirus, fannt ett, men det var 20++ internet vinduer som sto åpne.. og startsiden min er ettelleranna security ting.. noen som kan hjelpe meg? jeg vil ikke formatere den før jeg vet at det er den eneste muligheten. noen som kan anbefale noen program som kan hjelpe? det ville vært fint å fådd litt hjelp takk :!: Lenke til kommentar
spurspower Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er jo bare en uke gammel, er vel ikke så farlig å formatere den da? Ellers tror jeg du har blitt hijacked. Last ned de vanlige spywareprogrammene som Hijackthis, Ad-aware og spybot search and destroy så skal du nok bli kvitt det meste.. Lenke til kommentar
Kennyak90 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 hijacked har jeg hørt om, det sto noe om det på pc'n.. harprøvd ewido anti spyware.. skal laste ned ad-aware.. takk;) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Påse også at alle operativsystemet er oppdatert (Ved bruk av XP må SP2 installeres hvis den ikke var inkludert på CDen. En rekke sikkerhetspatcher krever SP2). Vær også forsiktig med hva du installerer. dessverre er ikke alt det det gir seg ut for å være. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Her har du nok blitt kraftig angrepet av Malware/Spyware. Sats på trygge anti-spyware programmer som: Ad-Aware SpyBot Search & Destroy Windows Defender Gjør også som de sier over, kjør automatiske oppdateringer og sørg for at du har patchet maskinen (Windows XP). Endret 15. september 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Et smart triks er å installere SP2 før maskinen kobles på nett, og så kjøre windows update med en gang. Da er du ihvertfall rimelig trygg mot ormer. Lenke til kommentar
Kennyak90 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Et smart triks er å installere SP2 før maskinen kobles på nett, og så kjøre windows update med en gang. Da er du ihvertfall rimelig trygg mot ormer. 6867438[/snapback] jeg så det sto orm en plass å, eller worm.. husker ikke helt.. men tusen takk for hjelpen alle:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå