Keworkian Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Har akkurat kjøpt et P5B Deluxe hovedkort men sliter litt med at USB portene "resetter" seg selv. Dvs. det virker som dem mister strøm i et halvt sekund før dem kommer tilbake. Dette merker jeg med at f.eks. lyset på tastaturet blinker fort engang og tastene slutter å fungere det halve sekundet. Virker IKKE som problemet er på den USB porten som musa normalt er koblet til, men bytter jeg om på tastatur og mus f.eks. så får jeg akkurat samme problem på musa også, mens tastaturet ser ut til å fungere bra da. Altså har problemet oppstått på 3 av 4 portene jeg har testet. Problemet virker som det første gang dukket opp på det trådløse Logitech tastaturet mitt etter at jeg hadde puttet i den 5. harddisken, og trudde det først var tasturet som var gåen ettersom det har fusket litt tidligere. Skaffa et Saitek Eclipse tastatur dagen etterpå, men får altså egentlig samme problem der, bare at det funker igjen med engang etterpå uten at jeg må trekke ut og sette i usb kontakten igjen. Dette skjer uansett om jeg klokker eller ikke (Core 2 Duo), men aller mest under klokking. Kjører nå på stock speed og det ahr forekommet, men mye sjeldnere. Noen som har noen tips hva dette kan være? Ustabil strøm? Kjører en Tagan 480w. Forresten... rett etter jeg hadde koblet til Saitek tastaturet og kjørte klokket system så skjedde det ganske ofte (kanskje hvert 30. sekund), men virket som det ga seg kraftig etter at windowsen var ferdig med å kopiere en god del filer fra nydisken over til en annen. (kanskje hvert 5. min eller.no) Update: Ser ut som det ikke bare er USB portene. Skjer det samme med det integrerte lydkortet. Den kjører "auto-sensing" på lydkortinngangene. Altså dukker det opp et vindu som sier at jeg har koblet til høytalere i den og den porten. Dette skjer samtidig som usb greiene. Grunnen til at jeg ikke oppdaget det tidligere er fordi jeg skrudde av auto-sensing'a første gangen det dukka opp... Specs er som følger: HK: P5B Deluxe WiFi Minne: Corsair Value DDR2 PC5300 CPU: Core 2 Duo E6400 Skjermkort: Sapphire X1900XT 256mb Strømforsyning: Tagan 480W 5 SATA HDD 2 DVD-rom/brennere Endret 15. september 2006 av Keworkian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå