Gå til innhold

PROBLEM MED NYMONTERING

Ballemannen

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt maskin til broren min:

MICROSTAR Mainboard Socket A VIA KT333 ATX Audio UDMA133 USB2.0 3xDDR333

AOPEN VGA-Card Geforce 4 MX420 64MB AGP TV-Out Retail, GF4 MX420-V64

AMD CPU Athlon XP 1800 1.53GHz Socket A 266FSB Tray

APACER Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 Original

WD Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5"

-----------------

Problemet er at når jeg skrur på og forventer å få den oppstartsgreia hvor man har minnetest og kan gå inn i bios og sånne ting som det, så henger den før jeg i det hele tatt får bilde på skjermen.

Ifølge D-bracket connectoren med LED greier så henger den på minnetesten...

Jeg prøvde alle ram slotsene, prøvde ram'en i annen masking, prøvde annen rambrikke etc. uten bra resultat. Henger fortsatt.

Noen som har peiling her?

Håper dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI kan være kresen på minnet. Sjekk at brikken står helt i.

Jeg fikk noe av det samme når jeg snekret sammen min, da reiv jeg ut alt unntatt cpu, gfkort og minne. Da bootet den. :???:

Dessverre alt jeg har å bidra med. :smile:

Lenke til kommentar

hmmmm

kanskje jeg har driti meg ut....

GLACIAL Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2600 25dB 0.47 C/W, IGLO 2320

vifta er muligens for svak...

jeg har sølv paste på cpu kjernen da, men.

hmmm..

En ting jeg glemte å nevne var at når maskina henger så skrur den seg av etter 15-20 sek.

dersom jeg skrur den på igjen med en gang, går det kanskej bare 5 sek før den skrus av.

muligens det er vifta ja.

at jeg ikke tenkte på det!

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være kjøleren det er noe galt med. Husk at en XP prosessor må som regel opp i tempraturer på 80 grader eller litt til før den slår seg vrang. Men kjøleren du har burde nok takle en XP1800! :smile: Du kan jo kjenne etter på ribba og se om den blir varm i det hele tatt. Har du montert den riktig? :smile:

Ellers kan du prøve et annet skjermkort hvis du har et liggende. Kan være det du bruker nå har produksjonfeil?

Napp ut ALT du ikke trenger i pc`en. Sjekk med forskjellige skjermkort da også.

Sjekk skurene du har brukt til å skru fast hovedkortet med. De er ikke for store vel? Kommer de utenfor metallkanten og inn på selve hovedkortet (printerkortet), kan det lett føre til kortsluttninger.

Lenke til kommentar

Siden den starter opp litt... hva om du går inn i bios og står der... skrur den seg av da?

kan jo være så enkelt at den ikke klarer å lese av statsen til cpu vifta og skrur seg av pga at den tror vifta har gått.. Sjekk tempen i bios.. er den ikke over 60c så prøv å skru av at den skal skru seg av vis vifta ryker.. husker ikke hva den sånn cirka heter jeg, men... Som regel problem på vifter som går for sakte...

Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en tidligere maskin. Etter er par ukers intens feilsøking, leverte jeg den inn til reperasjon...

Feilen var at skruene stall noen steder litt utenfor loddepunktene på hovedkortet, og lagde kortslutning.

Så sjekk dette før du bruker 1000 kroner på å levere den inn.

Lenke til kommentar

Quote:

Robkvi skrev (2002-10-30 10:08):

Hadde samme problem på en tidligere maskin. Etter er par ukers intens feilsøking, leverte jeg den inn til reperasjon...

Feilen var at skruene stall noen steder litt utenfor loddepunktene på hovedkortet, og lagde kortslutning.

Så sjekk dette før du bruker 1000 kroner på å levere den inn.

Samme her, sjekka over alt 14123531 ganger.. fant det ikke ut.. ga det til en kamerat som skulle dobbelt sjekke. så tenkte han på skruene som han hadde hørt om og hadde behold en av skrufestene til det gamle hovedkortet så det sto rett opp i hovedkortet, langt utenfor punktet. fikk ikke boota..

Du tror kanskje du ikke har gjort feil, men sjekk iallefall en gang til =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...