nieh Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) hei jeg har en lillebror som skal ha seg ny PC. og jeg lurte på om noen kunne vært så behjelpelige å (hjelpt meg) satt sammen en. Den forrige han hadde klarte han og kortslutte noen komponenter på, ved hjelp av 1 skrujern mens pcen stod på. min lillebror har akkurat begynt i niende klasse, og derfor går hans bruk av PC mest ut på ting som CS, LAN-party, Musikk, film osv.... Har 8000 til rådighet. Har skjerm, tastatur, mus & musematte dersom noen gidder å ta seg tid har jeg bare ett krav til pcen, ATi skjermkort(jeg har mine grunner) BTW: Fancy tower, lys osv... er unødvendig, billig og bra på forhånd takk Hein Endret 15. september 2006 av nieh Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 APLUS Case XClio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) NorthQ 4001AT, ATX 400W, 120mm vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte Kingston ValueR. DDR2 PC5300 1024MB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 512MB DDR2 Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM Sony DVD-brenner DWQ120AEN IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) Totalt: 7919 Har nesten likt oppsett selv, og det fungerer utmerket. Kabinettet er det beste jeg noen gang har hatt, den 250mm vifta i sidepanelet gjør så at det er kaldere inni pcen enn i rommet. Ellers er hovedkort, prosessor og skjermkort veldig bra til den prisen. Eneste som er dumt er at for 2uker siden ville du fått 2GB ram til samme pris. Lenke til kommentar
nieh Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 takker for raskt svar. tror det blir den jeg tusen takk Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ta en titt på dette oppsettet før du bestemmer deg. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32701 Du kan kjøpe samme kabinettet som han over meg har nevt på pcutstyr.no Koster der litt mindre enn på komplett.no Her får du med 2GB ram også Hilsen Vinci Endret 15. september 2006 av Vinci Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ta en titt på dette oppsettet før du bestemmer deg.https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32701 Du kan kjøpe samme kabinettet som han over meg har nevt på pcutstyr.no Koster der litt mindre enn på komplett.no Her får du med 2GB ram også Hilsen Vinci 6867142[/snapback] Lenge til man får kjøpt det oppsettet der men.. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ta en titt på dette oppsettet før du bestemmer deg.https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32701 Du kan kjøpe samme kabinettet som han over meg har nevt på pcutstyr.no Koster der litt mindre enn på komplett.no Her får du med 2GB ram også Hilsen Vinci 6867142[/snapback] Lenge til man får kjøpt det oppsettet der men.. 6867322[/snapback] Du har tydeligvis litt for stor tro på hardware.no sin prisguide... Den er ikke 100% nøyaktig... så hvis du faktisk hadde giddet å sjekke på pcutstyr.no så hadde du sett at det meste er på lager ja... Hilsen Vinci Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Du har tydeligvis litt for stor tro på hardware.no sin prisguide... Den er ikke 100% nøyaktig... så hvis du faktisk hadde giddet å sjekke på pcutstyr.no så hadde du sett at det meste er på lager ja... Hilsen Vinci 6867342[/snapback] Tar meg ikke tid til å gå inn på hver enkelt nettbutikk for å se om det er på lager. Trodde prisguiden var nøyaktig, men tydeligvis ikke Lenke til kommentar
am3k Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg