ZeeboW Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Heisann.. Har et lite problem her. Jeg har fått i oppdrag å formatere PC-n til kompisen min. Som dere ser har han nVidia nForce 4-4X HK med PCI-E.... osv osv.. Jeg booter fra CD, formaterer HD, kopierer filer. Ingen problem. Men, når PC-n restarter for å fortsette windows install (WinXP), begynner den å boote fra CD igjen... vanligvis får man velge om man vil boote fra CD eller ikke ved å trykke en tast, men her booter den fra CD automatisk uansett om jeg går inn i bios og fjerner boot fra CD/DVD... hmmms...? Har tenkt til å flashe bios hvis det hjelper...? men jeg ender bare opp på noen jævla russiske sider når jeg sercher etter drivere/biosflash... eller er det noe enkelt jeg ikke har prøvd som løser heile skiten.. takker for all hjelp Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 har du prøvd å restarte uten å ha cden i? Gjør alltid jeg Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har du gått inn i bios etter at pcen restarter og satt boot rekkefølgen til : Floppy (hvis du har) Harddisk CD rom Da skal den fortsette windows innstallasjon på vanlig måte vel. Lenke til kommentar
ZeeboW Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 har du prøvd å restarte uten å ha cden i?Gjør alltid jeg 6866871[/snapback] Det har jeg... Jeg har tilogmed fjernet CD/DVD rom i oppstartsrekkefølgen, men den starter å boote fra cd uansett :/ Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Som andre sa: fjern CD'n Lenke til kommentar
ZeeboW Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 har du prøvd å restarte uten å ha cden i?Gjør alltid jeg 6866871[/snapback] Hvis jeg tar ut CD-n etter restart, står den bare stille etter der den forsøker å boote fra cd-rom... For den finner ingen cd der.. og jeg har forsøkt å sette i cd-n rett etter cd-autobooten, hvis dere forstår men, da vil den ikke fortsette... Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis det er s-ata disk du installerer på er det mulig du må skru på boot from other devices eller noe slikt i BIOS. Lenke til kommentar
ZeeboW Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 har du prøvd å restarte uten å ha cden i?Gjør alltid jeg 6866871[/snapback] Hvis jeg tar ut CD-n etter restart, står den bare stille etter der den forsøker å boote fra cd-rom... For den finner ingen cd der.. og jeg har forsøkt å sette i cd-n rett etter cd-autobooten, hvis dere forstår men, da vil den ikke fortsette... 6867423[/snapback] OkEY... will try! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå