Gå til innhold

Cshop borte vekk?

Anbefalte innlegg

Fikk svar i dag:

Hei,

ja du har rett idet, du har krav på reklamasjon mot forhandler som solgte til sluttkunde, altså Consensus. Deter ingenting som heter reklamasjon i kjøp mellom forhandlere, altså mellom Itegra og Consensus.

Vi kan derfor desverre ikke ta denne i retur fra dere, da ikke Itegra er ansvarlig ovenfor Consensus` kunder utover produsentens garantitid.

Såvidt jeg kan se så ignorerer de hele argumentet, og sitatet fra Forbrukerkjøpsloven. Er det ikke sånn at _jeg_ har reklamasjonsrett uansett?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: GAAAAAAAH det der er HÅPLØST. Jeg kjenner jeg blir skikkelig skikkelig irritert når jeg ser det svaret! De kjenner overhodet ikke lovverket eller noe som helst, og tror de kan slippe unna mot alle de stakkarne som kjøpte hos en butikk som gikk konk. Det er nesten SVINDEL å sno seg unna slik, da lovverket er krystallklart og en seriøs forhandler bør kjenne en såpass viktig paragraf!! MAKAN.

Ikke send noe som helst argumenterende imot, KUN spørsmålet:

Kjenner dere virkelig så lite til norsk lov?

(Og så lovpragrafen:)

§ 35. Krav mot tidligere salgsledd mv.

Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

Forbrukeren kan på samme vilkår som i første til tredje ledd gjøre sitt krav som følge av en mangel gjeldende mot en yrkesutøver som etter avtale med selgeren eller tidligere ledd har utført arbeid på tingen.

Forbrukeren kan også gjøre krav gjeldende etter reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjøp § 84 første ledd, hvis dette gir forbrukeren større rettigheter enn det som følger av paragrafen her.

Tidligere salgsledd kan ikke motregne overfor forbrukeren med krav mot selgeren.

------------------------

CASE CLOSED!

(Og dette er forresten elendig av mpx/itegra, for de tjener masse masse penger på lag-din-egen-virtuelle-webshop-løsningene som cshop og alle andre billigsjapper bruker)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Eg kjøpte i 07.05.2006 eit nettverkskamera (Dlink 6620G)

Dette har no bestemt seg for å ta kvelden.

Har eg samme rettigheiter som mad_arab skal tru?

Var det Itegra som var total levrandør til Cshop.no?

Alt eg har er ein ordrebekreftelse på email fra cshop.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takk takk. Jeg antok at det var så åpenbart, men nå som jeg har fått det bekreftet, så skrev jeg et veldig kort svar, og viste bare til dette sitatet, som jeg allerede skrev i min tidligere mail. Så får vi se hva de foretar seg.

Nå, hvordan gikk det med saken din? To år har gått, og noe har vel skjedd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...