WarpX Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 www.cshop.no - domenet parkert. Husker jeg fikk dårlig kundebehandling av dem --> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=537929 Om noen vet om de er aktive under et annet navn nå, si fra - så jeg kan unngå dem. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Funnet via Google: Cshop er drevet av Consensus ASA. Adresse og telefon: Sagveien 21 E, 0459 Oslo 22 04 07 00 (Finner intet via Gulesider - men Consensus har samme gateadresse og telefonnummer). Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=975809668 Så ja, de er nok borte for godt. Endret 15. september 2006 av PureTamil Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Kanskje like greit. De hadde greie priser, men kundeservice? Det kunne de ikke. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har et skjermkort som er defekt, det er kjøpt derfra. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har et skjermkort som er defekt, det er kjøpt derfra. Hva gjør jeg nå? 8156799[/snapback] Du kan rette mangelkrav mot leverandøren/importøren til Cshop, altså de Cshop i sin tid kjøpte skjermkortet fra. Hvem det var, vet jeg ikke, send en mail til f.eks. Norek (og andre leverandører) og hør om de leverte varer til Cshop. Du får bare håpe at Cshop ikke drev med egen import. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg fant pakkseddelen nå. Det er et Club3d X800XL kort. Pakkseddelen er laget med samme mal som komplett tradisjonelt har brukt. Det står faktisk Itegra A/S på den som overskrift. Under står det Faktura til: Consensus ASA Bestilt av: Consensus ASA Attn: navnet mitt Deres ref: Lars Ringnes (person hos Itegra aller Consenus, ikke godt å si) Best.ref.: *****/WEBSHOP Vår ref. Salg Itegra Resten av infoen på pakkseddelen er også Itegra sin, ikke Consensus sin. Er det noe problemet at dette er pakksekkelen og ikke kvittering? Eller kan jeg kontakte Itegra med denne infoen jeg har her? Det er ihvertfall et ordrenr der. Siden jeg ikke har kvittering, og cshop sine sider er vekk, så vet jeg ikke prisen. Men forhåpentligvis er den ikke relevant. Til slutt: Er det noen som har noen erfaring med Itegra? Jeg vurderte å kontakte Club3d, men kan ikke se at de har noen representater i Norge. Endret 14. mars 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Integra, ja, det er jo en betydelig aktør. Jeg er usikker på hva Integra vil finne seg i av andre kjøpsbevis enn kvittering. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hmm, da får jeg rett og slett maile dem og spørre. For alt jeg vet så er det ikke sikkert kvitteringen engang fulgte med. Da ville jeg tro jeg hadde hatt den, og at den hadde ligget sammen med pakkseddel. Men det står ihvertfall endel info på pakkseddel, så forhåpentligvis vil de akseptere det. Takk for hjelp, jeg tar kontakt med Itegra så får jeg håpe på det beste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Pakkseddel er nok for at de skal finne ordren i sitt system, og de kan da verifisere og håndtere garantihenvendelsen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Itegra vil som grossist overta alt ansvar i forhold til forbrukerkjøpslov og reklamasjonsrett til cshops kunder, da de leverte alle cshops sine varer. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Lars Ringnes var i hvertfall styreformann og daglig leder i Consensus hvis det er interessant. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg fikk svar fra Itegra i dag: (For nykommere: Dette gjelder altså et kort kjøpt fra konkursrammede Cshop i februar 2005, som nå er defekt) Heisann,beklager, men dette kortet er utgått på garantitiden som Itegra har ut til forhandlere som Consensus ASA, det er dette vi må forholde oss til iom at det er dette som er garantitiden fra produsent. Beklager at du dermed er kommet i en slik situasjon, men vi kan desverre ikke ta dette kortet i retur nå. Kan det virkelig stemme at garanti ikke lenger gjelder pga denne situasjonen? Itegra er jo et stort firma, skulle tro at de visste hvordan ting fungerte... men er litt sjokkert over at jeg ikke har de samme garantiene som det andre har.... Endret 29. juni 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Du har jo reklamasjonsrett, og denne er lovfestet. Men om reklamasjonsretten beholdes, selv etter leverandørens konkurs er usikkert. Spør i juss-forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) For å gjøre dette meget enkelt for deg, send Itegra dette sitatet fra Forbrukerkjøpsloven: § 35. Krav mot tidligere salgsledd mv. Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet. Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren. Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen. Endret 29. juni 2007 av TEE Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Takk for sitatet. Hadde du giddet å forklare det litt nærmere? Språket er nemlig veldig tungt. Det ser ut som Itegra og Cshop sin avtale tilsa 1års garanti. Blir isåfall ikke "selgeren" Itegra sine retter innskrenket av at de må forholde seg til noe garantien deres har gått ut på? Ønsker helst å forstå det før jeg eventuelt krever noe mer. NB: Hvis moderator ønsker det så kan jeg ta det i jusforumet, men har allerede diskutert denne saken her, så det ligger endel nyttig eldre informasjon om saken her allerede. Endret 29. juni 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Takk for sitatet. Hadde du giddet å forklare det litt nærmere? Språket er nemlig veldig tungt. 8969256[/snapback] Veldig enkelt forklart betyr det at du kan velge hvem du ønsker å reklamere mot i Norge. Du kan reklamere mot CShop (butikk) eller Itegra (importør). Avtalen mellom Itegra og CShop begrenser ikke dine rettigheter i en reklamasjonssak mot Itegra. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Og slutt å henge deg opp i "garanti". Det du ønsker å gjøre er å reklamere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hva slags kort er det? Garantitiden har gått ut sier det, men det har ikke noe med saken å gjøre, skriv svar og si at du hevder 5 års reklamasjonsrett på kortet. Itregra er forøvrig samme som MPX, bare mot bedriftsmarkedet. Mpx er ikke verdens kuleste ang å innrømme 5 års reklamasjonsrett på ting... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er et Club3D X800XL kort. Kortet er kjøpt i februar 2005. Kommer til å maile dem i morgen og si at jeg vil reklamere på det, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå