JohndoeMAKT Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er dette en vista gratis test versjon? 6867268[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Release_candidate Og ja, den er gratis. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 heppsann.. jeg har hatt et problem i alle vistaversjoner jeg har prøvd.. beta 2 og rc1 mao. Ingen av disse fullfører installasjonen på korrekt måte. Det kommer et sort bilde på slutten av installeringen som bare står og henger. Restarter maskinen, så kommer jeg til innlogging. Er det min HW, eller er dette noe andre av dere har opplevd også? mvh Escariot Lenke til kommentar
klute Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Noen som vet om en fungerende torrent til RC1? Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har en Athlon 64 prosessor, bør jeg da velge 64-bits versjonen til daglig bruk eller har den ikke særlig effekt på dagligdagse programmer slik at 32-bits versjon er "just as good"? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Skal jeg bare brenne den som image?så funker den for å installere? Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har en Athlon 64 prosessor, bør jeg da velge 64-bits versjonen til daglig bruk eller har den ikke særlig effekt på dagligdagse programmer slik at 32-bits versjon er "just as good"? 6867788[/snapback] Ville vel vært smart å bruke 64Bit når du har støtte for det! Blir bedre flyt i windowsen av det! Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Må jeg brenne iso-fila ut på DVD, eller kan jeg bare mounte den i daemon tools? Lenke til kommentar
vwik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ville vel vært smart å bruke 64Bit når du har støtte for det! Blir bedre flyt i windowsen av det! 6867978[/snapback] Er du sikker på det? Jeg lurer også om det fungerer å oppgradere fra XP 32 bits til x64 Vista RC1... Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Eg har ein amd atholen 64-bits cpu, men køyre 32-bit av windows. Det funker ikkje å mounte 64-bit vista med deamon tools, då må du brenne den ut i tilfelle. Etter det andre seier so er det problem med 64-bit? So bruk 32-bit:) Funker flott her! Men merker at vista tar meir ram ein xp:( Får vel oppgradere snart.. Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Altså, om det er 32 bit eller 64 kommer ann på prosessoren? Har en AMD Athlon 64 3500+. Vil det da si at den støtter x64? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Altså, om det er 32 bit eller 64 kommer ann på prosessoren?Har en AMD Athlon 64 3500+. Vil det da si at den støtter x64? 6869111[/snapback] Helt riktig, Athlon 64 CPUer støtter 64 bit. Men de er hybrider som støtter 32 bit og. De aller fleste bruker likevel 32 bit, da all programvare må skrives på nytt, hvis man bruker 64 bit, ikke bare windows. Men ytelsen blir bedre, da CPUen tar dobbelt så mye data av gangen. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Etter det andre seier so er det problem med 64-bit? Er det noe i dette? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Kan noen svare meg hvordan man brenner den filen her ut? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Kan noen svare meg hvordan man brenner den filen her ut? 6869582[/snapback] Nero= Brenner, så på brenn image Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg vil bare fortelle om min erfaring med Vista RC 1 i 64-bit. Først av alt vil jeg si at jeg kjører dual-boot, og det problemfritt. Jeg har XP 32-bit installert på en annen partisjon, så jeg har ingen erfaringer med problemer som oppstår med to parallelle 64-bit operativsystem. Spillene jeg har installert fungerer problemfritt, men det var først etter at jeg lastet ned nyeste utgave av DirectX 9.c, så det anbefales på det sterkeste. Jeg har tidligere lastet ned XP Pro 64 i 180-dagers prøveversjon, og etter det har jeg sverget til å bare bruke 64-bit. Det er stabilt(synes jeg) og ikke minst mye raskere til å utføre mange oppgaver, selv i 32-bit programmer. "Jeg lurer også om det fungerer å oppgradere fra XP 32 bits til x64 Vista RC1..." Svaret på det er NEI, det er ikke mulig å oppgradere fra et 32-bit system til et 64-bit. Til de som lurer på hvilken "cd-key" de kan bruke er det som tidligere nevnt den som ble utgitt sammen med Beta2-utgaven. Fikk akkurat epost fra Microsoft om at vi som bestilte Beta2-utgaven "snart" får tilsendt den på dvd. Så vil jeg bare si at etter det jeg forstår blir prisene for operativsystemet ikke så altfor dyrt. Slik jeg har tolket det får du tross alt to utgaver av det når du kjøper det, for du får både 32-bit og 64-bit når du kjøper det. (Eller har jeg misforstått totalt?) Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jepp, du får både 32-bit og 64-bit Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har innstalert det nå på en annen partisjon for å kjøre en dualboot! Men jeg får ikke opp noe valg om hva jeg ønsker å boote opp? Ps det er haket av for å vise alternativer i 30 sek... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg vil bare fortelle om min erfaring med Vista RC 1 i 64-bit. Først av alt vil jeg si at jeg kjører dual-boot, og det problemfritt. Jeg har XP 32-bit installert på en annen partisjon, så jeg har ingen erfaringer med problemer som oppstår med to parallelle 64-bit operativsystem. Funker greit hos meg å kjøre Vista 64bit og XP 64bit i dualboot, nå funker RC1 såpass bra at jeg stort sett har brukt den i det siste. Jeg har 1 problem med Vista og det er at jeg ikke får se DVDer Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ehm, jeg lasta ned en Vista RC1.rar fil på 2.5GB, og når jeg extracter den er det en .txt fil på under 1KB? Hjelp? EDIT: Never mind ^^ Endret 15. september 2006 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg vil bare fortelle om min erfaring med Vista RC 1 i 64-bit. Først av alt vil jeg si at jeg kjører dual-boot, og det problemfritt. Jeg har XP 32-bit installert på en annen partisjon, så jeg har ingen erfaringer med problemer som oppstår med to parallelle 64-bit operativsystem. Spillene jeg har installert fungerer problemfritt, men det var først etter at jeg lastet ned nyeste utgave av DirectX 9.c, så det anbefales på det sterkeste. Jeg har tidligere lastet ned XP Pro 64 i 180-dagers prøveversjon, og etter det har jeg sverget til å bare bruke 64-bit. Det er stabilt(synes jeg) og ikke minst mye raskere til å utføre mange oppgaver, selv i 32-bit programmer. "Jeg lurer også om det fungerer å oppgradere fra XP 32 bits til x64 Vista RC1..." Svaret på det er NEI, det er ikke mulig å oppgradere fra et 32-bit system til et 64-bit. Til de som lurer på hvilken "cd-key" de kan bruke er det som tidligere nevnt den som ble utgitt sammen med Beta2-utgaven. Fikk akkurat epost fra Microsoft om at vi som bestilte Beta2-utgaven "snart" får tilsendt den på dvd. Så vil jeg bare si at etter det jeg forstår blir prisene for operativsystemet ikke så altfor dyrt. Slik jeg har tolket det får du tross alt to utgaver av det når du kjøper det, for du får både 32-bit og 64-bit når du kjøper det. (Eller har jeg misforstått totalt?) 6870088[/snapback] Hmm.... Står at det er directx 10 på min dxdiag, mulig dette er bs?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå