RamGuy Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Finnes det noen som helst måte jeg kan installere World of Warcraft, uten admin rettigheter på XP Pro? Skole laptop'en min er totalt spærret, alle rettigheter som er mulig å ta bort fra kontoen min, er tatt bort.. Så før jeg klarer å fikse den spærra, trenger jeg å få vite hvordan i allverden jeg skal få installert World of Warcraft.. Finnes det noen som helst måte? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Finnes det noen som helst måte jeg kan installere World of Warcraft,uten admin rettigheter på XP Pro? Skole laptop'en min er totalt spærret, alle rettigheter som er mulig å ta bort fra kontoen min, er tatt bort.. Så før jeg klarer å fikse den spærra, trenger jeg å få vite hvordan i allverden jeg skal få installert World of Warcraft.. Finnes det noen som helst måte? 6866451[/snapback] Det finnes selvsagt måter, opptil flere. Og nei, jeg gidder ikke svare på spørsmål på PM. Tenk deg litt om for hva du trenger å gjøre, og gå på google og lær deg det. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Eller, du kan gjøre A) Faktisk jobbe i skole tiden B) Spørre administrator om han kan installere det for deg (antar det krever en rimelig god grunn) Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Som Zethyr sier så finnes det opp til flere måter å fikse det. Sånne ting skal du ikke spørre om på forumet. Hvis dere driter i fagene dere har på skolen og bare kødder med de laptopene dere får utdelt på skolen, så hold dere hjemme. De laptopene skal hverken ha Wow eller noen andre spill inn på seg. Hvorfor i all verden tror dere at Admin setter opp 2 slike kontoer da? For å være jævli? Nei, det tror ikke jeg. Eller jeg vet at det ikke er sånn for jeg har vært det selv. Har rydda opp etter gud hjælpes mange elever pga installasjon av spill, nettlesere og MSN. Senest i går avinstallerte jeg Steam, MSN, Mirc and more shit fra en pc. Og enda det var på en 98 maskin. Satt å snakka med noen andre om akkurat det her i går jeg, og ingen kan helt forstå hvorfor elevene skal gjøre slik. Selvfølgelig det er ting som administratorene kan forandre på når det gjelder skolemaskiner, men det er slike ting som gjør sikkerheten bedre på maskinene. Forresten: Dere som absolutt må ha spill på laptopene der, hva bruker dere hjemme maskinene deres til? Spill på de istede dere. De er nok tilrettelagt for spill også. Konklusjon: Hvis dere absolutt skal spille, og driter i fagene på skolen gjør dette: 1. Slutt på skolen 2. Installer spillet på HJEMMEMASKINA DERES En annen ting: Dere som spør om dette på forumet. Hva forventer dere av svar når dere spør om sånn? De fleste her på forumet og som går/har gått på skolen VGS iallefall, vet hva som skolemaskinene IKKE skal brukes til. Dere forventer vel seriøst ikke at dere skal få noe riktig svar her, når dere spør om sånn? Det å spørre Admin om han kan installere Wow for dere kan dere bare gi opp med en gang. Admin vet hva som skal være på maskinene og ikke skal være dere. Det er en grunn til at de er der. Slike spill spørsmål og passord spørsmål på skolemaskiner må du finne ut selv. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Skal ikke bruke spillet på skolen da vettu.. Saken er at laptop'en er bedre en min hjemme PC.. Og at vi faktisk har betal for denne greia.. Har bare lyst til å kunne endre på den, sånn at jeg kan burke den hjemme, hos kompiser osv.. Dessuten så ligger det faktisk mer piss inne på den allerede enn hva jeg pleier å legge inn på PC-er.. Jeg liker best ytelse.. Så jeg deaktiverer all grafikk, opptimaliserer PC-en til max.. Og installerer kun de tingene som jeg faktisk bruker.. Så sånn sett er alt jeg ville ha gjort av installering/avinstallering vært å installere World of Warcraft, oppdatert PC-en, satt på automatisk oppdatering.. Fiksa konflikten mellom Panda og Windows Firewall.. Installert et virus program.. Aktiver Windowsen, som skolen faktisk har glemt, og som jeg ikke kan gjøre, endre strøminstillingene, stilt klokka riktig.. Lasta ned nyeste skjermkort driver, og bytta fra MSN til WLM.. Og sletta WinAMP, iTunes, og mye av det andre helt unødvendige pisset som er blitt lagt inn her.. Og hva skal vi med MS Works, Office og OpenOffice på samma PC-en? OpenOffice og MS Works vil ikke åpne seg engang.. Engelsk operativsystem ville også vært flott, skal kreve det fra skolen.. Dessuten funker ikke Office riktig.. Windows kommer med feilmelding heletiden, og bare lukker hele Word.. Og i geografi timen i går, måtte jeg hacke inn Google Earth på alle PC-ene til de i klassen, fordi lærer'n krevde at vi skulle bruke det.. Men vi har jo ikke rettigheter til å installere det.. så jeg måtte gå kjøkkenveien.. Endret 15. september 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Da må du si det da. Uannsett. Du vil ikke få hjelp her. Større problemer som Office, OpenOffice og MS Works må du ta opp med Admin. Det kan vi heller ikke hjelpe deg med. MSN kan du bare glemme for det er en grunn til at den er sperra. Det hørtes no merkelig ut at Lærer`n krevde at dere skulle bruke Google Earth da, særlig når det bare er beta enda. Hmmmm. Nei, ta deg en prat med admin du tror jeg. WOW kommer du nok ikke noen vei med, men at admin kanskje kan tweake den litt for deg, kan sikkert være overkommelig, selv om jeg ikke tror admin ser helt problemet. At skolen din installerer 3 officepakker på en pc var no litt i merkeligste laget. Det holder lenge med Microsoft Office på de pc`ene der vel. Alt i alt så handler dette om Admin rettigheter på en skolepc og det strider mot reglene at å hjelpe med å fjerne/komme seg forbi passordbeskyttinga. Er du forresten redd for admin eller? Er han så skummel? Lenke til kommentar
malinps Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Ramguy jeg støtter deg du har mange gode poeng. Wil du har rett i at mange kanskje misbruker pcer og ikke holder seg til det de skal i timene på skolen, men du høres veldig typisk-norsk-skole ut, altså at du vil heller begrense elevenes frihet enn la de evt ta konsekvensene av hva de faktisk foretar seg. Mistenker at ramguy er svært enig i at de som evt går utenom retningslinjene til skolen må tåle ta ansvar for dette og fikse/betale for skade de gjør. (Skal ikke gjøre dette til en ideologisk debatt men i Norge er vi så redde for slippe folk løs. Hva med si til elevene i begynnelsen av skoleåret: "-Dere kan gjøre akkurat det dere vil på skolen i år. Hvis dere trenger faglig hjelp så er vi her. Men dere vil bli stilt 100% til ansvar for det dere gjør som evt måtte gå ut over andre/føre til ekstra kostnader.") Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Da må du si det da. Uannsett. Du vil ikke få hjelp her. Større problemer som Office, OpenOffice og MS Works må du ta opp med Admin. Det kan vi heller ikke hjelpe deg med.MSN kan du bare glemme for det er en grunn til at den er sperra. Det hørtes no merkelig ut at Lærer`n krevde at dere skulle bruke Google Earth da, særlig når det bare er beta enda. Hmmmm. Nei, ta deg en prat med admin du tror jeg. WOW kommer du nok ikke noen vei med, men at admin kanskje kan tweake den litt for deg, kan sikkert være overkommelig, selv om jeg ikke tror admin ser helt problemet. At skolen din installerer 3 officepakker på en pc var no litt i merkeligste laget. Det holder lenge med Microsoft Office på de pc`ene der vel. Alt i alt så handler dette om Admin rettigheter på en skolepc og det strider mot reglene at å hjelpe med å fjerne/komme seg forbi passordbeskyttinga. Er du forresten redd for admin eller? Er han så skummel? 6866718[/snapback] Han er ikke skummel, bare stokk dum.. Dessuten har vi MSN på den da.. Vil bare ha WLM isted.. Oppdatere den assa.. IT duden på skolen, vi har snakka med han.. Og alt han sa var at HP har setti dem opp, og at han ikke veit noe mer.. Så jeg og Marius spurte om vi kunne betale 5000kr mer for en MAC.. Men han veit tydligvis ikke forskjellen på en MAC og Windows.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis du har betalt for PC-en selv har du vel rett til å gjøre nøyaktig som du vil med den. Jeg hadde ikke funnet meg i å først bli tvunget til å kjøpe en PC jeg egentlig ikke har bruk for, for så å finne ut at den er full av nazi-restriksjoner fra en IKT driftsfag-jypling. Når det er sagt er jeg helt enig i at snørrunger som modifiserer PC-er de har fått av kommunen skulle hatt buksevann. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Angående Wow: Så lenge du kan koble til USB enheter er det bare å kjøre WoW fra en minnepinne eller ekstern harddisk - trenger ikke installeres. Lenke til kommentar
Major Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ta og formatere dataen så kan du bli admin:P så sleppe du og styre med noen av de tingane Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 ta og formatere dataen så kan du bli admin:Pså sleppe du og styre med noen av de tingane 6866859[/snapback] Burde jeg det assa? Veit ikke hva skolen sier til det da, men kan vell ikke skade.. Hadde egentlig tenkt til å dele harddisken opp i to partisjoner.. C: Skolen D: Min Vista Men kan selvsagt ikke partisjonere uten å være admin.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 det er en grunn til at du ikke skal installere WOW og slikt på pc-en. hvor mange vil lære noe når alle sitter å gamer i timene? Kreve engelsk OS? tullball! Du sier du kjøpte pc-e selv, og gjennom skolen tenker jeg... da har du kjøpt pc med tillhørendes OS, skal du ha engelsk får du skaffe det selv. Det med at læreren krevde at dere skulle bruke google earth er noe læreren selv burde ta opp med it ansvarlig. ikke dere. Men siden du har kjøpt pc-en gjennom skolen, og den ikke funker som den skal, lever den på IT kontoret og be han fikse det. Vi har bestilt pc-er fra dell, de har lagt inn flere programmer som skal brukes i undervisningen. skal lærerne bruke et annet program, får de ta det opp med oss, og eventuelt sende klassa til oss for å få det installert. Alle pc-ene vi får fra dell er satt opp og ferdig til bruk, får jeg nå ett lass med pc-er som ikke er aktivert sender jeg de i retur, da har vi ikke fått det vi har bestilt (venter fremdeles på 60 bærbare). Funker ikke Office, ta det opp med IT ansvarlig. ikke klag på det her, tror du det vil hjelpe på? Og hvis du hadde hatt lyst på MAC, så er det ikke alle systemansvarlige som kan noe om det. det er også flere programmer en skal bruke i undervisningen som ikke støtter MAC. skaff deg en ekstern HD installer ting der, og kjør det derfra utenom skoletiden! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis du har betalt for PC-en selv har du vel rett til å gjøre nøyaktig som du vil med den. Jeg hadde ikke funnet meg i å først bli tvunget til å kjøpe en PC jeg egentlig ikke har bruk for, for så å finne ut at den er full av nazi-restriksjoner fra en IKT driftsfag-jypling. Når det er sagt er jeg helt enig i at snørrunger som modifiserer PC-er de har fått av kommunen skulle hatt buksevann. 6866828[/snapback] Denne saken skal vi diskutere mer om i forumet, lager en egen tråd utover dagen Kan ikke være slik at man "må" kjøpe og betale skole-PCèn selv og ikke har råderett over PCèn? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 det er en grunn til at du ikke skal installere WOW og slikt på pc-en.hvor mange vil lære noe når alle sitter å gamer i timene? Kreve engelsk OS? tullball! Du sier du kjøpte pc-e selv, og gjennom skolen tenker jeg... da har du kjøpt pc med tillhørendes OS, skal du ha engelsk får du skaffe det selv. Det med at læreren krevde at dere skulle bruke google earth er noe læreren selv burde ta opp med it ansvarlig. ikke dere. Men siden du har kjøpt pc-en gjennom skolen, og den ikke funker som den skal, lever den på IT kontoret og be han fikse det. Vi har bestilt pc-er fra dell, de har lagt inn flere programmer som skal brukes i undervisningen. skal lærerne bruke et annet program, får de ta det opp med oss, og eventuelt sende klassa til oss for å få det installert. Alle pc-ene vi får fra dell er satt opp og ferdig til bruk, får jeg nå ett lass med pc-er som ikke er aktivert sender jeg de i retur, da har vi ikke fått det vi har bestilt (venter fremdeles på 60 bærbare). Funker ikke Office, ta det opp med IT ansvarlig. ikke klag på det her, tror du det vil hjelpe på? Og hvis du hadde hatt lyst på MAC, så er det ikke alle systemansvarlige som kan noe om det. det er også flere programmer en skal bruke i undervisningen som ikke støtter MAC. skaff deg en ekstern HD installer ting der, og kjør det derfra utenom skoletiden! 6866930[/snapback] Som jeg sa.. Skal ikke spille i skoletiden.. Men på fritiden.. Og for det andre, så ja vi betalte penger for å få PC-ene.. Alle elever måtte betale 7500kr til skolen.. Men vi fikk jo aldri velge hva slags PC, OS eller noe annet.. Fikk bare dissa i fanget.. Og Norsk OS er utrolig irriterende .. Syntes nå jeg hvertfall .. Lenke til kommentar
roht Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er det sånn at du har kjøpt og betalt pcen og har den til odel og eie etter skulegang og? Då ser eg inga problem med at du kan formatere heile greia og leggja inn kva du vil... Viss ikkje du har tenkt til det, går det fint an å berre kopiere-lim inn wowmappa di. Om du skal spela i timane er ein annan sak, det er jo ditt liv.... Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ta og formatere dataen så kan du bli admin:Pså sleppe du og styre med noen av de tingane 6866859[/snapback] Burde jeg det assa? Veit ikke hva skolen sier til det da, men kan vell ikke skade.. Hadde egentlig tenkt til å dele harddisken opp i to partisjoner.. C: Skolen D: Min Vista Men kan selvsagt ikke partisjonere uten å være admin.. 6866929[/snapback] Du kan feks bruke partion magic som du booter maskinen med. Der kan du resize partisjonen slik at du kan lure unna et par GB til ditt eget OS. Bare så det er sagt, det er noe risiko med og resize. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis du har betalt for PC-en selv har du vel rett til å gjøre nøyaktig som du vil med den. Jeg hadde ikke funnet meg i å først bli tvunget til å kjøpe en PC jeg egentlig ikke har bruk for, for så å finne ut at den er full av nazi-restriksjoner fra en IKT driftsfag-jypling. Når det er sagt er jeg helt enig i at snørrunger som modifiserer PC-er de har fått av kommunen skulle hatt buksevann. 6866828[/snapback] Hvis PCen er 100% finansiert av eleven selv er det eneste en IKT-fyr kan nekte er internett- og servertilgang. Jeg får ikke bruke MacBooken min fordi det er en Mac. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Hvis du har betalt for PC-en selv har du vel rett til å gjøre nøyaktig som du vil med den. Jeg hadde ikke funnet meg i å først bli tvunget til å kjøpe en PC jeg egentlig ikke har bruk for, for så å finne ut at den er full av nazi-restriksjoner fra en IKT driftsfag-jypling. Når det er sagt er jeg helt enig i at snørrunger som modifiserer PC-er de har fått av kommunen skulle hatt buksevann. 6866828[/snapback] Hvis PCen er 100% finansiert av eleven selv er det eneste en IKT-fyr kan nekte er internett- og servertilgang. Jeg får ikke bruke MacBooken min fordi det er en Mac. 6867103[/snapback] Kan jo ikke si at den er 100% finansiert da .. Vi alle betalte et depositum på 2500kr, og 7500kr ved skole start .. Og det skulle sørge for at vi fikk blant annet denne PC-en .. Og hvis vi fullfører skolen, så er den vår.. Også får vi visst en nye laptop hver år, sånn er det for de som går i 2.året nå hvertfall .. De fikk en ny en i år .. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 ta og formatere dataen så kan du bli admin:Pså sleppe du og styre med noen av de tingane 6866859[/snapback] Burde jeg det assa? Veit ikke hva skolen sier til det da, men kan vell ikke skade.. Hadde egentlig tenkt til å dele harddisken opp i to partisjoner.. C: Skolen D: Min Vista Men kan selvsagt ikke partisjonere uten å være admin.. 6866929[/snapback] Du kan feks bruke partion magic som du booter maskinen med. Der kan du resize partisjonen slik at du kan lure unna et par GB til ditt eget OS. Bare så det er sagt, det er noe risiko med og resize. 6867029[/snapback] Kan du forklare det litt bedre .. Får ikke installert Partition Magic på den bærbare, må ha admin rettigheter .. Men jeg installerte den på Walkman'en min, men PC-en sier jeg må ha admin rettigheter for å kunne partisjonere .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg