Gå til innhold

"Et bilde kan si mer enn 1000 ord" Eller?

Anbefalte innlegg

Hallo

Blir litt overasket hvis dette IKKE er tatt opp før. Reagerer på hvorfor man ikke kan svare et innlegg med kun en smiley.

I retningslinjene står det følgende:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Altså, å bruke en smiley er unødvendig bruk av smiley? Hvis jeg quoter en person og bruker denne: :yes: i stedet for Ja, er det galt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vil jeg ikke si at et sitat + en smiley er "innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's". Jeg ville sagt det er et innlegg med et sitat og en smiley.

6867365[/snapback]

Jeg ville latt det gå under:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter.

Ser ikke hensikten med å svare en post kun med "ja" eller en :yes:, og mener at den regelen er på sin plass. Det er fryktelig irriterende å prøve og lese igjennom en tråd hvor flere av postene kun er en smiley, eller en annen kommentar som har fint lite med tråden å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Svaret er vel egentlig temmelig likt grunnen til at man har en fjorten-tegns-regel på forumet.

Smileys har for ordens skyld som formål å være et tillegg til hva man skriver. Eksempelvis å indikere ironi, følelser, enighet, oppgitthet osv. Smileys alene gir et innlegg lite verdi.

Innlegg med kun smileys blir behandlet som innlegg som bryter med fjorten-tegns-regelen. Kan slettes uten varsel, selv om pm ofte sendes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Svaret er vel egentlig temmelig likt grunnen til at man har en fjorten-tegns-regel på forumet.

Smileys har for ordens skyld som formål å være et tillegg til hva man skriver. Eksempelvis å indikere ironi, følelser, enighet, oppgitthet osv. Smileys alene gir et innlegg lite verdi.

Innlegg med kun smileys blir behandlet som innlegg som bryter med fjorten-tegns-regelen. Kan slettes uten varsel, selv om pm ofte sendes.

6867432[/snapback]

Med dette er saken løst :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...