Gå til innhold

Angående tvilsomme forsøk

dask

Anbefalte innlegg

Vel... da lager jeg en tråd om noe jeg har fått på tankene.

satt idag å kjedet meg grovt da jeg begynte å lure litt rundt på nettet.

da snublet jeg over dette:

"Knott kan angripe i svermer, og har en gift som til og med kan drepe store kuer og hester hvis knottsvermene er store nok."

Å fikk en tanke.... hvorfor ikke prøve dette..? Altså for å se om det stemmer.

For meg virker det en smule usannsynlig at dette skal være mulig. Det er jo bare knott. :!: Hvem vet... ? kanskje man lærer noe nytt :thumbup: Men hvor mange knott er det snakk om her da? å Hvor vil jeg finne mest?`hmmm :hmm:

Og noe annet jeg kom over var at jeg satt å så på futurama... hvor fry drikker 100 kopper kaffe på 2 dager, å han virker en smule geared up. Så jeg tenkte: "Verd å forsøke? bare for å se hvordan jeg reagerer. Om min reaksjon vil bli noenlunde likedan" Det blir ca. litt over 2 kopper på 1 time... å skal jeg ta på 1 dag vil det bli 1 kopp vært kvarter, å det orker jeg ikke... så over 2 dager er tingen.

Men så lurer jeg på om noen av dere vet noe om kaffe og om det finnes en grense får hvor mye kaffe det er anbefalt å drikke?

Så til slutt så har jeg en liten selv utfordring. En sommer drakk jeg 15L cola på 6 timer, altså 2.5 liter i timen. Men dette tallet virker en smule lite.. så dette vil bli en personlig prøve på å slå egen rekord. Vet ikke hvor mye sunt dette er heller... men fikk beskjed om at jeg kunne få sukkersyke..

Altså hele meningen med tråden er får å se om noen av dere visste noe om dette var direkte farlig eller bare en harmløs lek. Er åpen for flere ideer å meninger om saken(ene). Ved for mye fare for helse så satser jeg på at fornuften tar tak å får meg ut av dette. :p Mine ideer virker kanskje som direkte dumdristige, men noen må løse disse gåter.

mvh

En som tydeligvis har AAALT for mye fritid :p :!:

PS: til alle dere som synes dette er en meningløs tråd. BORT! jeg prøver tross alt å finne svar her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres veldig Supersize Me ut, og det er ingenting jeg liker mer enn å se andre mennesker torturere seg selv. Jeg anbefaler følgende forsøk:

Ikke spise noe på en uke

Overleve på Cola og Hoff Opphøgde Poteter i en måned ("Studentdietten")

Cola-forsøket innebærer null søvn på 48 timer, noe som er gale nok uten at man ODer på kaffe. Drikk rikelig med vann hvis du først skal forsøke deg på noe sånt, men det lureste er selvsagt å ikke gjøre det (men er det noe artig da?).

Lenke til kommentar

hehehehe.. har nok ikke sett supersize me... men må vel se den snart da? :p

Å sulte har jeg en god erfaring fra da jeg gikk skole.. så den dietten vil ikke være så forskjellig fra min hehehehe :!:

Kaffe opplegget innebærer vel en viss risiko? har ikke noe særlig erfaring med kaffe fra før av så jeg vet ikke.. men det hørtes jo spennende ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
Anbefaler koffeinkalkulatoren

Men før du dør i forsøket, kommer du til å drite tarmen av deg.

6866235[/snapback]

Er dette noe som man vet med sikkerthet da? for det finnes mye rart på nette, ofte mye fake stuff som bare er der for å virke litt humoristisk...

Men den er iallefall en tankevekker da...men å dø av kaffe.. ALdri hørt om før... :hmm:

EDIT: Vel.. ifølge den så skal iallefall colaforsøket mitt være trygt iallefall for døden.. men så risikere jeg vel helsen min der? :hmm:

Endret av dask
Lenke til kommentar

Vel... etter en del forskning på sukkersyke så har tvilen å fornuften kommet til redning å redder meg fra colaforsøket.

Men har kommet fram til en annen ting.. å lese for mye om sykdommer får en virkelig til å vurdere over ting.

Konklusjon: Ikke les om sykdommer. Du lærer mer når du først har fått dem, som sagt: Uvitenhet er lykke. Ikke rart det finnes så mange hypokondere i verden, sitt i en time å les om sykdommer.

Men så har man jo enda Knottforsøket (noe som må vente til nesteår.. så man får se), men kaffeforsøket er enda mulig å gjøre.. selv om dette krever en dypere forskning angående kaffens innvirkning :p

Endret av dask
Lenke til kommentar

http://www.erowid.org/chemicals/caffeine/caffeine.shtml

Det er ikke mye lurt å drikke så mye kaffi! Se på Dosage så ser du at dødelig dose kan være så lav som 3 gram i noen tilfeller. Du kommer til å drikke rundt 10g. Man forbrenner jo selvfølgelig endel i løpet av den tiden også, men vil ikke anbefale det.

Du kan også se på experiences og lese om folk som ikke akkurat har hatt det gøy.

Feks denne http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=3126

Endret av tonna
Lenke til kommentar

foreslaar at du holder deg vaaken i en uke i strekk =)

er gjennomfoerbart, men kan medfoere psykiske plager.. :p

tror verdensrekorden var 17dager ellernoesaant.

og btw. colagreien er _ikke_ aa anbefale, drakk 4*1,5 liter paa 2 timer engang, fael opplevelse, hender og foetter ristet, og konsentrasjonen var minimal i en god stund etterpaa.

Endret av TorbjørnK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...