EC Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vi har testet kjøleren for P4 fra Swiftech. Rikelige mengder kobber og aluminium burde love godt. Om resultatene lover godt får du svar på i artikkelen som du kan lese her. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Mulig dette er dagens mest tvilsomme spørsmål, men er dette load eller idle temperaturer? Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Temperaturene er avlest under 100% LOAD. SiSoft Sandra Burn-in-wizard (kun CPU og Multimedia) ble brukt for å få den god og varm. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Vel, jeg er dog ikke noe overklokker, så det jeg kommer til å spør om nå virker kanskje litt dumt? Jeg har jo sett at alle slike kjøleribber er vanvittige gode hvis man bruker en kraftig vite, Delta og jeg vet ikke hva. Men jeg kunne godt tenke meg en stille maskin å jobbe med, hvordan ville det da være å bruke SwiftTech og en mer eller midnre stille vidte alla 12/19dB? Vil en slik kraftig kjøleribbe fremdeles gjøre en god jobb, eller er den/de avhengi av en kraftig vifte for å gjøre en tilstrekkelig god job? Frankie Kr.sand BTW: eventuelt hvilken kjøleribbe og vifte skal jeg velge til et system som er så stille som mulig? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvilket støynivå ligger boxed-viften på? Dere tar aldri med den i sammenligning i tester, men det er kanskje den mesteparten bruker? Jeg synes den bråker noe grusomt! Og lurer da på om jeg vil ha noe å tjene på ved å bytte... Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 11:42, skrev frank_jarle:Vel, jeg er dog ikke noe overklokker, så det jeg kommer til å spør om nå virker kanskje litt dumt?Jeg har jo sett at alle slike kjøleribber er vanvittige gode hvis man bruker en kraftig vite, Delta og jeg vet ikke hva.Men jeg kunne godt tenke meg en stille maskin å jobbe med, hvordan ville det da være å bruke SwiftTech og en mer eller midnre stille vidte alla 12/19dB?Vil en slik kraftig kjøleribbe fremdeles gjøre en god jobb, eller er den/de avhengi av en kraftig vifte for å gjøre en tilstrekkelig god job?FrankieKr.sandBTW: eventuelt hvilken kjøleribbe og vifte skal jeg velge til et system som er så stille som mulig? Jeg har denne kjøleren med en regulerbar Enermax 80mm fra 3dfxcoo (1000-3000 rpm). Fra 1000 til ca 2000 rpm lager den ikke en lyd, men den kjøler jo supert for det! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 12:00, skrev aG_: Quote: Den 2002-10-30 11:42, skrev frank_jarle: Men jeg kunne godt tenke meg en stille maskin å jobbe med, hvordan ville det da være å bruke SwiftTech og en mer eller midnre stille vidte alla 12/19dB? Vil en slik kraftig kjøleribbe fremdeles gjøre en god jobb, eller er den/de avhengi av en kraftig vifte for å gjøre en tilstrekkelig god job? Frankie Kr.sand BTW: eventuelt hvilken kjøleribbe og vifte skal jeg velge til et system som er så stille som mulig? Jeg har denne kjøleren med en regulerbar Enermax 80mm fra 3dfxcoo (1000-3000 rpm). Fra 1000 til ca 2000 rpm lager den ikke en lyd, men den kjøler jo supert for det! Ok, takker for kjapt svar, da vet jeg hva jeg skal kjøpe neste gang :wink: Frankie Kr.sand Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Kjører samme oppsett. Swiftec kjøleribbe med enermax vifte. ( 14db-32db ) [email protected] på 1.750 volt. Prime95 etter 24 timer ligger cpu'en på 46 grader. Det er meget bra!! Da kjører vifta på ca. 27db! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 1800@2700@1,5v = 53 grader i åpent kabinett med boxed vifte.. er man på spareren så er man på spareren sikler litt på en bedre vifte da, prosessoren klarer 2950 på 1,79 volt, sikkert mer også, men da måtte jeg ha hatt noe helsikes kjøling, og det gidder jeg ikke Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Åssen klarer du å klokke så mye uten å stille opp vcoren da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå