morten_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 noen som vet om noen gratis web sider som støtter sending av mail via php. har laget et php mailscript. er det mulig å få noe gratis web plass som støtter dette?. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Alle med PHP støtter nok sending av mail også. Å sende mail er faktisk latterlig enkelt. Man kan faktisk gjøre det vha. 4 kommandoer og Oppgavelinjen i Windows. Hotserv.dk Home.no.net (10kr fra mobilen for førstegangs-FTP) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) eg tror hotserv har sperret mail-funksjonen... EDIT: Se her Endret 14. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 ja, hotserv har nok sperret denne funksjonen, får ikke det til å funke med frac heller. noen andre gratis sider? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 ja, hotserv har nok sperret denne funksjonen, får ikke det til å funke med frac heller. noen andre gratis sider? 6865792[/snapback] Kan du ikke avse 10 kr til start.no? Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 hvor står det noe om penger da, må du binde deg til noe eller? har start betaling på siden da? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 www.awardspace.com 200 MB plass MySQL PHP 5 FTP Flere brukere på en konto Jeg kjører mitt mailscript der, og det funker helt fint. Hvis du ikke får det til derfra, er det nok noe feil med scriptet ditt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 hvor står det noe om penger da, må du binde deg til noe eller? har start betaling på siden da? 6866043[/snapback] Det er helt gratis å registrere seg og du trenger ikke å binde deg til noe som helst.Men det koster 10 kr (engangsavgift) for å få FTP til å fungere. Det betaler du med mobilen. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 kan man bruke php mail script på awardspace? eks på det jeg bruker: <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $adress = stripslashes(strip_tags($_POST['adress'])); $telephone = stripslashes(strip_tags($_POST['telephone'])); $cellular = stripslashes(strip_tags($_POST['cellular'])); $telefax = stripslashes(strip_tags($_POST['telefax'])); $postaladress = stripslashes(strip_tags($_POST['postaladress'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($ip); $hour = date("H:i:s - d.m.Y"); $msgformat = "\nNavn: $name\nAdresse: $adress\nIP-adresse: $ip ($host) @ $hour\nTelefon: $telephone\nMobil: $cellular\nTelefax: $telefax\nPoststed: $postaladress\nE-post: $email\nMelding:\n\n$msg"; if(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<title>Sendt</title><h2><div align=center>Sendt</h2><p><div align=center></p>"; } noe som er feil her? har ikke tatt med selve koden for formen jeg bruker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Får du noen feilmelding? Men det kan være lurt å sette noen påkrevde felt. En enkel måte å sjekke dette på er ved å bruke array() $påkrevd = array('name', 'adress', 'email', 'subject', 'msg', 'cellular'); if(empty($_POST[$påkrevd])) { echo "Alle felt merket med stjerne(*) må fylles ut"; } else { mail($receiverMail, $subject, $msgformat, From: $name <$email>") echo "Mailen ble sendt"; } Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 fungerer den koden som jeg har skrevet opp på awardspace?. jeg mottar ingen feilmelding, men mottar aldri mailen som skal komme fra skjemat.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Prøv å sett SMTP manuelt. ini_set("smtp.servern.no"); Prøv din ISP sin. smtp.online.no, smtp.bluezone.no etc. Kan også prøve å sette "error_reporting(E_ALL);" øverst i filen. Endret 17. september 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 ini_set("smtp.servern.no"); hvor skal jeg legge til denne koden? skal den inn i den kode teksten som jeg har her: if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $adress = stripslashes(strip_tags($_POST['adress'])); $telephone = stripslashes(strip_tags($_POST['telephone'])); $cellular = stripslashes(strip_tags($_POST['cellular'])); $telefax = stripslashes(strip_tags($_POST['telefax'])); $postaladress = stripslashes(strip_tags($_POST['postaladress'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($ip); $hour = date("H:i:s - d.m.Y"); $msgformat = "\nNavn: $name\nAdresse: $adress\nIP-adresse: $ip ($host) @ $hour\nTelefon: $telephone\nMobil: $cellular\nTelefax: $telefax\nPoststed: $postaladress\nE-post: $email\nMelding:\n\n$msg"; if(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<title>Sendt</title><h2><div align=center>Sendt</h2><p><div align=center></p>"; } Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Den setter du øverst. Men det spiller ingen rolle, så lenge den kommer før mail(). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå