Stjernestøv Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Siden det nå er endel poster som inneholder temaet vil jeg opplyse om faremomentet ved såkalt motorvask. Det må IKKE brukes høytrykksvasker i motorrommet på moderne biler! (biler med elektronisk styring av motor) Vet ikke hvor mange bensin-biler jeg har berget liv i etter uvettig bruk av spyleslangen. Hovedsaklig er feilen den samme:nemlig fukt rundt tennplugger/plugghetter. Disse står ofte i dag under deksel som må av for å få tørket vannet. Følgeskader av dette kan komme hvis bilen blir kjørt med uten å rette problemet. Andre følere som luftmassemåler er veldig ømfintlig. Det blir nå vanligere å plassere motorstyringsenheten PÅ motoren (har ikke sett det selv men det er underveis på nye helt biler). Dette er vel kansje for å spare noen meter med kobberledning. Uansett. Har du ikke en helt klar oppfatning av hva som befinner seg i motorrommet på din bil, bør du ihvertfall ikke bruke hageslange/høytrykksspyler til motorvask. Naboens teori om å dekke til fordelerlokket etc får stå for hans regning. Vask i vei! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Vær spesielt forsiktig med nyere Renault Laguna/Megane. En lærling hos meg tok motorvask på en sånn en for en tid tilbake og etter det fikk bilen eget liv. Den startet og gikk av seg selv, vinduspussere begynte plutselig å viske... alt dette mens nøkkelen hang i skapet. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå