Gå til innhold

Har mista lappen - hva nå?

Rippey

Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg ikke loven,men det skal visstnok være likhet i hvordan vi dømmes etter den.

Med utgangspunkt i at du får ekstra utgifter i form av minimum oppkjøring og teoriprøve igjen,ville jeg tatt denne saken gjennom rettsapparatet.

Grunnen er at i din situasjon så får bot og inndragning en ekstra økonomisk byrde som bør reflekteres i straffeutmåling.

Du vil kanskje kunne få ned bota noen tusen,men oppkjøring og teorikurs må du nok ta igjen.

Wildthing

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. og en annen ting som er uheldig i slike sammenhenger er at det er større ting som kan skje ved slike overtredelser kan det vere mulig å ikke få visum til statene om man noengang skulle ønske slike ting..

6871336[/snapback]

Du får ikke problemer med visum eller inngang i USA ved såpass små overtredelser. Jeg mistet lappen i 98 km/t i sekstisone for noen år siden, og har vært i USA mange ganger siden den gang, uten problemer. (Ja, det er faktisk bare noen uker til jeg setter meg på flyet til Las Vegas igjen :whistle: )

Er det ingen smutthull eller nåløyer jeg kan krype gjennom da?
Litt sent nå, men jeg vet om et smutthull/nåløye du kan bruke senere, når du har fått tilbake lappen. Det kalles å kjøre i fartsgrensa. :roll: Endret av spitz
Lenke til kommentar
skal nå ikke så mye mer til en dette for å ikke få visum. men men.

6876770[/snapback]

Har du personlig erfaring? Det skal VELDIG mye til før trafikkforseelser sørger for nektet innreise til USA. De er ikke så strenge som mange (som regel folk som aldri har vært der...) skal ha det til.

Jeg reiste til og med over uten visum, og etter en stund på bakrommet med grensefolka fikk jeg utstedt visum på stedet. (Jeg trodde jeg kunne reise under Visa Waiver-programmet, men det gjelder ikke for pressefolk, viste det seg...)

Minner meg for øvrig om en gammel klassekamerat, som var redd for å snike på T-banen fordi han en gang ville reise til USA.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Søren klype da!

Er det ingen smutthull eller nåløyer jeg kan krype gjennom da?

6865539[/snapback]

hehe joda det er det, men det er litt sånn pro fotoboks.

tråkk på bremsen...

Men en GPS er konge til sånnt. kjøp en TomTom gå på tomtom.no og få alle fotoboksene i norge rett inn i kartet ditt;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Tror jeg ville hørt med politiet, hvis jeg var deg. Når førerkort blir inndratt i mindre enn 6 mnd, så er det ikke selvfølge at man må ta både teoretisk og praktisk prøve.

6945094[/snapback]

Jo det er en selvfølge så lenge man har kode nr. 100 og ikke har passert datoen som står bak i parantes. Det vil si prøveperioden som alle får og som er på to år.

Lenke til kommentar
Hei!

Tror jeg ville hørt med politiet, hvis jeg var deg. Når førerkort blir inndratt i mindre enn 6 mnd, så er det ikke selvfølge at man må ta både teoretisk og praktisk prøve.

6945094[/snapback]

Jo det er en selvfølge så lenge man har kode nr. 100 og ikke har passert datoen som står bak i parantes. Det vil si prøveperioden som alle får og som er på to år.

6949222[/snapback]

Hvordan kan du være så sikker på det? Jobber du i politiet eller i vegvesenet? Jeg vet jo at det står det i førerkortforskriften, men har flere eksempler på at det motsatte har skjedd. Det har jo mye å si hva slags lovbrudd det er da...

Endret av Prinsessan
Lenke til kommentar

er vel heller den dårlige veistandarden og mangel på fysisk midtskille som dreper her til lands. etter at det ble 100 sone bl.a. på E6 i nærheten av Oslo har det ikke blitt flere ulykker. veldig mange ulykker er møteulykker som skjer p.g.a. at folk som skal kjøre forbi og treffer en bil i motsatt felt. dette hadde vært ungått om vi hadde hatt 4 felts og fysisk midtskille flere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...