Gå til innhold

Tenker du å handle hos Pixmania?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Godt poeng Afseth! Kjenner ikke fransk kjøpsrett så godt men stoler på at du har rett.

Etter min mening er du for kategorisk når du sier at du har de samme rettigheten. Jussen er nok noe uklar her fremdeles, men det faktum at man nærmest kamuflerer butikken som norsk taler for at norsk forbrukerkjøpslov BØR gjelde.

Samtidig er det klare utgangspunkt at landet der den aktuelle butikken er lokalisert er avgjørende! Dessverre...

Så vær forsiktig med å handle utenfor Norden, ikke nødvendigvis fordi rettighetene materielt sett er så elendige men fordi det er helt urealistisk å forfølge småkrav overfor en selger i USA, Frankrike, Dubai eller whereever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlet mobil hos Pixmania for ca en måned siden og er meget fornøyd servicen.

Vanligvis foretrekker jeg å handle fra norske nettbutikker, men i dette tilfellet var ikke mobilen å få tak i her til lands (W300I SVART, nei..de selger bare den hvite, selv om den er avbildet i svart).

Joda jeg fikk det ekstra minne kortet levert i en seperat forsendelse, men jeg trengte ikke å betale noen gebyrer utenom det som var meldt på hjemmesiden til Pixmania.

Leveringen var kjapp, i hvert fall helt til den ankom tollvesenet (ankom i Oslo 1.5 døgn etter jeg bestilte varen).

Mobilen med extra minne var samme pris som søsteren (hvit versjon) var her uten extra minne.

Det eneste jeg har å utsette er at de automatisk prøver å smøre på deg en garanti når du skal betale for deg. Det var en extra kostnads post på ca. 150 kr og var ikke spesielt godt merket/forklart, men lot seg fjerne.

Å ja, i tillegg var alt av dokumentasjon og innstillinger på mobilen på Fransk, men en engelsk bruker manual er jo ikke akkurat vanskelig å spore opp på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...